chemische processen in bier

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 29

chemische processen in bier

hey,

ik ben eerste jaar chemie hbo student en doe samen met 4 andere medestudenten een opdracht over de chemische processen in bier. we zijn hiervoor na een bierbrouwerij geweest en hebben daar een rondleiding gehad, de gids wist jammer genoeg niet erg veel van de chemissche processen en kon de vragen niet beantwoorden. we hebben toen een mail na ze gestuurd en ze hebben de vragen beantwoord alleen de antwoorden zijn erg kort en we hebben er eigenlijjk niks aan voor ons verslag :( . dus onze vraag is of iemand misschien weet ik waar ik informatie kan vinden over de chemische processen bij brouwen van bier (liefst met reactievergelijkingen etc) en de kwaliteitcontroles van bierbrouwen

Jwsp

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: subtitel bij het forum 'Onderwijs': Vragen, ontwikkelingen en discussies over het beta-onderwijs.

Dus deze verplaatsen we maar even.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 133

Re: chemische processen in bier

Als je gaat kijken wat er in bier gebeurt dan is er één hele belangrijke chemish proces, namelijk de reactie van suikers naar alcohol.

wat voor processen heb je nog meer in bier??

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: chemische processen in bier

Naar welke brouwerij ben je geweest? Us Heit?

Wat wil je precies weten? Er zijn heel veel chemische reacties die meer of minder belangrijk zijn tijdens het brouwen, lageren of zelfs serveren.

Wil je alleen de puur chemische of ook de biochemische met enzymen?
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.