Propionbacteria

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Propionbacteria

Beste chemie forum leden,

Wie wilt me even verder helpen.

Bij Acne vulgaris zit een bacterie Propionbacterium of de propionbacteria.

En de propionzuur wordt veel gebruikt in voedingsmiddel o.a geur-kleur en smaakstoffen.

Ik had van de week een link waar beide worden vernoemd, ook stond er de witkazen bij??

Wie wilt mij eens een duidelijk uitleg geven over beide bacteriën.

Keano


Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Propionbacteria

Propionzuur of propionaten worden meer gebruikt als conserveringsmiddelen in onder andere de bakkerij sectoren. En bij gebruik van propionaat is het er makkelijk uit te vissen dat het er in zit.

Je hoeft alleen maar te ruiken. Dus ik denk niet dat het in aroma's zit verwerkt.

Verder zijn propionzuur vormende bacteriën regelmatig ik kaaszuursels te vinden. Produceert een nootachtige noot in de kaas
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 2

Re: Propionbacteria

Ik ben HS patiënt en ik zag op internet Acne vulgaris sen daarin komt ook de propionbacterium in voor.

Ben van de week gaan Google, en toen kwam ik de propionzuur ook tegen.

Van de zomer Haribo kersen gegeten en 2 weken geleden brie.

Dus weer een uitbarsting van een ontsteking. Maar helemaal niet er aangedacht dat ik brie had gegeten uiteraard. Ik had van de week een link van propionbacterium maar kan hem niet meer zo snel vinden, doordat ik me geschiedenis heb gewist. Daar stond ook iets bij van kazen??

Dus ik kom eigenlijk niet verder.

1.Kunnen ze de propionbacterie terug vinden in bloed?

2. is propionzuur een onderdeel van de propionbacterium?

Jullie zouden me een groot plezier doen met een oplossing.

Keano

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Propionbacteria

In de dikke darm zitten veel propionbacteriën. Die produceren daar onder andere propionzuur.

Tenzij de dikke darm ergens geperforeerd is, is het niet waarscheinlijk dat er propionbacteriën in het bloed te vinden zijn. Bloed is normaal gesproken steriel.

Propionzuur is een metabolisme product van propionbacteriën. Dat wil zeggen dat de bacteriën uit suiker en eventueel andere stoffen propionzuur maken. Als vergelijking Alcohol is een metabolisme product van gist bij groei zonder zuurstof en CO2 is een metabolisme product van ons mensen.

Had jij problemen met de kersen? daar zit niet eens propionzuur of derivaten daarvan in.

Tenminste niet volgend de declaratie.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer