Reactieproduct

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Reactieproduct

Hey,

Ik had het idee om een gezonde sigaret op de markt te brengen, maar dan zouden alle reactieproducten van de verbrandingreactie onschadelijk moeten zijn.

Ik dacht dat dit forum mij wel zou kunnen helpen met deze vraag, is dit chemisch en biologisch mogelijk ?

Alle meningen en opmerkingen zijn welkom, & als jullie zo vriendelijk willen zijn ook een keertje te zeggen of dit idee jullie zou aanspreken ?

Jullie hoeven niet het hele onderzoek te doen maar me misschien op weg helpen ?

Alle hulp is meegenomen !!!

Hartelijk dank [!]

Berichten: 2

Re: Reactieproduct

Hey,

Eerst maar eens reageren op men eigen topic, want ik besefte dat het volkomen incompleet is ! :oops:

Ik doelde met men vraag dus eigenlijk op een oplossing voor de sigaret,

waarbij het dus mogelijk is om de rook schadevrij in te ademen.

DUS geen speciale filter of dergelijke want dit is hoogstwaarschijnlijk toch onmogelijk

MAAR een alternatieve stof die kan worden verbrand zonder dat er schadelijke stoffen worden gevormd. 8-[

Alvast Bedankt [!]

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Reactieproduct

Een van de schadelijke stoffen is CO, die heb je bij iedere verbranding.

Daarnaast komt er veel fijnstof vrij bij verbrandingen... ook ongezond. Al met al denk ik dat je het hele idee verbranden en inhaleren moet vergeten.

Pruimen?

Edit: Niet zo negatief mensen. Een waterpijp komt in de goede richting... vervang dan ook de tabak door cannabis en voila, iedereen blij!

Berichten: 873

Re: Reactieproduct

Je bengt te laat, dit is al eens uitgevonden en zelfs op de markt gebracht.

--> google op 'de electrische sigaret'.

Resultaat? langzaamaan gaan mensen toch weer de echte slechte sigaret roken, die is namelijk lekkerder!?!?

Gebruikersavatar
Berichten: 217

Re: Reactieproduct

Het probleem is dat tabak, dat de "werkzame stof" bevat van sigaretten, historisch ingeburgerd is. Als je een materiaal vindt dat iets dergelijks vrijgeeft maar minder andere rommel, zou het volledig anders smaken en volgens mij geen gat in de markt zijn.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Reactieproduct

drune134 schreef: Je bengt te laat, dit is al eens uitgevonden en zelfs op de markt gebracht.

--> google op 'de electrische sigaret'.

Resultaat? langzaamaan gaan mensen toch weer de echte slechte sigaret roken, die is namelijk lekkerder!?!?
Of niet gaan roken en extra Nicotinezuur nemen.

ala placebo effect. (Vit B3)

In mijn ogen kan een "gezonde sigaret" gewoon niet. De verslavende stof nicotine heeft automatisch als effect bloedvaat vernouwing wat het risico op cardiovascular desease significant verhoogt en het teer (wat belangrijk is voor de smaak) in de peuk verstopt je longen waardoor je moeilijker zuurstof op neemt.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer