geur-sensor

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

geur-sensor

Om een bepaald idee uit te werken , heb ik een chip of iets dergelijks nodig die een GEUR kan omzetten in een signaal.

Het betreft een vervolg van mijn uitvinding : de Doggiegfift, die elke hondendrol omzet in een bloembedje.

Ik zoek een simpele en goedkope oplossing om stank te detecteren.

Zie: http://www.redesignme.com/redesign/1703/The%20Doggiegift

Alvast bedankt

Edy van Midde

Berichten: 374

Re: geur-sensor

Welke stoffen wil je detecteren?

Berichten: 654

Re: geur-sensor

"Stank" is subjectief en dus niet eenduidig aan te tonen. Een apparaat zal al helemaal niet begrijpen wat stinkt, dat moet je zelf inprogrammeren. De enige apparaten die snel vluchtige stoffen kunnen karaktiseren zijn gaschromatografen, bij voorkeur met een massaspectrometer erachter. Die prop je niet in een kleine chip en zijn al helemaal niet commerciëel aantrekkelijk om weg te geven, deze apparaten kosten (tien)duizenden euro's per stuk.

De goedkoopste oplossing is je eigen neus.

Kritiek op de uitvinding van mijn kant: Als je dan toch zo handig bent om een piramide over een drol heen te schuiven, pak dan gelijk een zakje en gooi de gehele drol weg. Zo'n piramide geeft wellicht een leuke bloem na een jaar, maar als je er op staat is de piramide kapot en zit er vermoedelijk nog steeds poep aan je schoen.

Ik betwijfel overigens of een hondendrol genoeg voedingsstoffen bevat voor een bloem. Ik vermoed eerder teveel schadelijke gifstoffen. De poep van honden is heel erg anders dan de stront van een koe.

[offtopic]Je andere idee is ook niet zo best, overigens:
ZOUT kun je verkrijgen uit zeewater en dat stooi je dan uit over onze gladde wegen.

Als het zout op is, dan sprenkelen we gewoon ZEEWATER

(= zoutwater) over onze wegen.
Zeewater bevriest bij pak-'m-beet -4 °C, een flinke vorst zorgt er dus voor dat je de wegen alleen maar flink beijzelt.

[/offtopic

Berichten: 119

Re: geur-sensor

Aan originaliteit zeker niet te kort!

Maar of het commercieel haalbaar is, betwijfel ik.

Miss kan je wel een systeem uitvinden dat de hondendrol oplost, alle grondstoffen eruit haalt, en zo kan omgezet worden.

(met langs de bovenkant een supergeurverspreider ofzo :P)

Ook niet haalbaar, maar toch nog net iets goedkoper denk ik.

Reageer