Rol van scheikunde
Moderator: ArcherBarry
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
-
- Berichten: 1
Rol van scheikunde
Hallo,
Ik doe sinds september 2008 een opleiding tot docent scheikunde. Nu moet ik voor school een opdracht maken dat gaat over de rol/visie van het vak.
Ik moet onderzoeken wat de rol van het vak in de maatschappij is,
En ik moet weten wat de rol van het vak in het onderwijs is.
Kunnen jullie mij daarbij helpen? Wan heel veel is er niet over te vinden op internet en boeken. Maar misschien kunnen jullie eigen ideeën/visie mij heel erg helpen.
Groeten Gytha
Ik doe sinds september 2008 een opleiding tot docent scheikunde. Nu moet ik voor school een opdracht maken dat gaat over de rol/visie van het vak.
Ik moet onderzoeken wat de rol van het vak in de maatschappij is,
En ik moet weten wat de rol van het vak in het onderwijs is.
Kunnen jullie mij daarbij helpen? Wan heel veel is er niet over te vinden op internet en boeken. Maar misschien kunnen jullie eigen ideeën/visie mij heel erg helpen.
Groeten Gytha
- Berichten: 6.314
Re: Rol van scheikunde
De rol van een vak...?
Ik zou het zo zien. Stel je voor dat we niet over de kennis die de chemie ons heeft gebracht, zouden kunnen beschikken.
Wat zou er dan anders zijn?
Ik zou het zo zien. Stel je voor dat we niet over de kennis die de chemie ons heeft gebracht, zouden kunnen beschikken.
Wat zou er dan anders zijn?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
-
- Berichten: 65
Re: Rol van scheikunde
@Beryllium:
Ik zou dan eerder zeggen: Wat zou er dan niet zijn?
Mvg
Niels
Ik zou dan eerder zeggen: Wat zou er dan niet zijn?
Mvg
Niels
-
- Berichten: 723
Re: Rol van scheikunde
Het nut van een vak in het secundair (veronderstel dat het daar over gaat) is gewoon de verbreding van de algemene kennis en het trachten op te bouwen van een fundamentele (critische) basis. Die basis kan dan dienen om verder te studeren, in welke richting dan ook.
(Het belang van chemie en wetenschap binnen de wereld is zo danig groot, dat daar in feite niet over dient getwijfelt te worden uiteraard, maar iemand die in het middelbaar zit denkt daar natuurlijk anders over.)
(Het belang van chemie en wetenschap binnen de wereld is zo danig groot, dat daar in feite niet over dient getwijfelt te worden uiteraard, maar iemand die in het middelbaar zit denkt daar natuurlijk anders over.)