Springen naar inhoud

vacuum pomp

• Log in om te kunnen reageren

ziekezeehond

ziekezeehond

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juli 2010 - 16:00

sinds ik een nieuwe distillatie set heb gekocht en alleen nog een vacuum pomp mis wou ik weten van mensen die het vaker gedaan hebben wat de beste pomp hiervoor is?
bijvoorbeeld voor de distillatie van HNO3 on 100% te krijgen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Psylor

Psylor

• >25 berichten
  • 87 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2010 - 16:53

De goedkoopste is in elk geval een vacuŁm pomp die je aan je waterkraan kan aansluiten (waterstraalpomp). Deze trekt vacuŁm door kraanwater te laten stromen (welk je meteen als koelwater kan gebruiken). Ik weet alleen niet zeker of deze pomp iets volledig vacuŁm kan trekken.
Heb je trouwens wel een drukmeter?

Nikos

Nikos

• >250 berichten
  • 374 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2010 - 18:06

Psylor volledig vacuŁm kan niet, ook niet met andere apparaten.

Thionyl

Thionyl

• >1k berichten
  • 1595 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 juli 2010 - 12:50

Lijkt me trouwens zeer onverstandig om het water door de waterstraalpomp ook door de koelers te leiden, tenzij je iets doet met de waterdruk. Daarnaast zijn waterstraalpompen ook niet meer echt in, vanwege het waterverbruik. En bij deze temp. mag je blij zijn als ze 25 mm Hg bereiken.

Ik heb er gewoon een via marktplaats gekocht, een oudere oliepomp die een vac. maakt van ca 1 mm Hg druk. Kostte toen ca E 50. Meer dan voldoende voor normaal gebruik.

Maar voor bescherming v/d pomp is een koude-val altijd zeer raadzaam. Maar voor stoffen zoals HNO3, daar waag ik mijn kostbare pomp niet aan.

ziekezeehond

ziekezeehond

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 juli 2010 - 18:41

nee klopt je hebt wel een innerte pomp nodig , ik had iemand anders geraadpleegd en die vertelde me dat je daar een membraam pomp voor nodig heb , en die kosten nieuw al snel rond de 400 euro beetje jammer weer

epiphonix

epiphonix

• >250 berichten
  • 915 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 juli 2010 - 10:40

Ikzelf heb een inerte dubbele membraanpomp van laboport, deze gaat tot 8 mbar, maar de nieuwprijs is dan wel 800 euro.

(En ik heb dan weer een portie geluk gehad op de rommelmarkt...)

Drechtertje83

Drechtertje83

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2010 - 20:16

je zou ook kunnen denken aan een vacuumpomp uit de koeltechniek

ik gebruikte een kleine pomp die tot 5 mbar vacuum kon trekken die zijn iets van 200 euro

mischien kun je via marktplaats iets vinden wat goedkoper is maar net zo goed ;) succes ermee

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures