Springen naar inhoud

Hoe verkrijg ik grove barsten in olieverf

• Log in om te kunnen reageren

struwer

struwer

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 augustus 2010 - 11:24

Ik ben kunstenaar en er is craquele te verkrijgen in fijne vorm. Wat ik zoek is meer een grove vorm van craquele, grote barsten in olieverf en overschilderbaar.
Het moet een vloeibare substantie zijn want ik moet het kunnen "sturen" (het schildersdoek schuin houden)
Hoop dat iemand mij kan helpen, ben al een paar jaar bezig om techniek/materiaal te zoeken.

Robbert Struwer

# Moderatoropmerking
Beryllium: telefoonnummer weggehaald, gťťn privťgegevens in het openbaar posten. Voor je eigen bestwil.

Veranderd door Beryllium, 05 augustus 2010 - 12:21

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 05 augustus 2010 - 12:22

Ik zou het zoeken in een toevoeging in de verf die, bij indrogen, de verf minder elastisch zou kunnen maken. Een polymeer o.i.d.
Maar welke dat zou kunnen, geen idee :oops:
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Ghans

Ghans

• >25 berichten
  • 63 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 augustus 2010 - 14:02

Als toevoeging in de verf is craquele ook wel bekend als hamerslag, dit is niets anders als een gecontroleerde vorm van onverdraagzaamheid.
Volgens mij zoek je iets wat niet of weinig verdraagzaam is met olieverf. Olieverf bestaat, als ik het goed heb uit alkyden met een hoog olie gehalte. Wat je wilt is een onverdraagzaamheid met de lang-olie alkyden.

Wat over het algemeen niet zo verdraagzaam is met verf zijn verschillende soorten acrylaat kit.

Misschien een optie om te proberen?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures