Hoe verkrijg ik grove barsten in olieverf

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Hoe verkrijg ik grove barsten in olieverf

Ik ben kunstenaar en er is craquele te verkrijgen in fijne vorm. Wat ik zoek is meer een grove vorm van craquele, grote barsten in olieverf en overschilderbaar.

Het moet een vloeibare substantie zijn want ik moet het kunnen "sturen" (het schildersdoek schuin houden)

Hoop dat iemand mij kan helpen, ben al een paar jaar bezig om techniek/materiaal te zoeken.

Robbert Struwer

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: telefoonnummer weggehaald, géén privégegevens in het openbaar posten. Voor je eigen bestwil.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Hoe verkrijg ik grove barsten in olieverf

Ik zou het zoeken in een toevoeging in de verf die, bij indrogen, de verf minder elastisch zou kunnen maken. Een polymeer o.i.d.

Maar welke dat zou kunnen, geen idee :oops:
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 63

Re: Hoe verkrijg ik grove barsten in olieverf

Als toevoeging in de verf is craquele ook wel bekend als hamerslag, dit is niets anders als een gecontroleerde vorm van onverdraagzaamheid.

Volgens mij zoek je iets wat niet of weinig verdraagzaam is met olieverf. Olieverf bestaat, als ik het goed heb uit alkyden met een hoog olie gehalte. Wat je wilt is een onverdraagzaamheid met de lang-olie alkyden.

Wat over het algemeen niet zo verdraagzaam is met verf zijn verschillende soorten acrylaat kit.

Misschien een optie om te proberen?

Reageer