Leveranciers van laboratorium artikelen / reagenti

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Leveranciers van laboratorium artikelen / reagenti

Beste collega chemici,

op mijn werk (gelegen in België) evalueren wij jaarlijks onze leveranciers.

Momenteel gebruiken wij redelijk wat producten van VWR. Deze producten gaan van handschoenen, labojassen, pasteurpitten, vaatwasmiddelen (voor labo glaswerk), reagentie etc...

Ik zou graag VWR eens willen vergelijken qua prijs met concurrende leveranciers.

Zijn er mensen die een andere leverancier gebruiken die even goed is qua kwaliteit, levertermijn en prijs als VWR? Beter mag natuurlijk ook 8-[

Jullie hulp wordt sterk geapprecieerd.

Berichten: 111

Re: Leveranciers van laboratorium artikelen / reagenti

Boom BV is er bijvoorbeeld eentje, maar het asortiment is volgens mij lang niet zo groot als dat van VWR.

Misschien is het zinnig om een bezoekje te doen aan HET Instrument volgende week, daar staan een hoop leveranciers. Is wel een stukje rijden vanuit Belgie, maar dan heb je wel een hoop informatie lekker compact bij elkaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Leveranciers van laboratorium artikelen / reagenti

Rijden naar Het instrument?? Zou ik niet doen bij de RAI, parkeren is vrijwel onmogelijk, tenzij je 10 kilometer wil lopen. Zowieso zou ik 020 niet bezoeken :lol:

Fisher Emergo is vergelijkbaar met VWR, of Carl Roth

Gebruikersavatar
Berichten: 241

Re: Leveranciers van laboratorium artikelen / reagenti

Beste landgenoot,

namen van firma's: "Fiers", "novolab", "BD", "Mettler-toledo","medical products", Biorad, Sigma-aldrich,.............. om er maar enkele te noemen.

Website bezoeken zou geen probleem mogen zijn, prijzen opvragen is eerder zoiets als : "je moet geregistreerd zijn om binnen te raken".

Hoe dan ook, vragen staat vrij!!.

Uit ervaring weet ik dat Fiers ook chemicalien verdeelt alsook Sgma.

VWR heeft ook aparte catalogie voor wegmerpmaterialen en voor reagentia.

Veel speurgenot, zou ik zeggen.

Berichten: 107

Re: Leveranciers van laboratorium artikelen / reagenti

Ik vind VWR tegenwoordig voor bepaalde zaken financieel echt onredelijk.

Acros ? Bioblock ?

Berichten: 2

Re: Leveranciers van laboratorium artikelen / reagenti

Bedankt voor de informatie,

ik zal bij die leveranciers eens gaan rondneuzen.

Onlangs is er ook een leverancier op het werk geweest: Isochim

http://www.isochim.com/NL/PAGE_ACCUEIL.awp?&lang=12

Dat is een vrije jonge speler. Ik had er eerder gezegd nog nooit van gehoord.

Heeft iemand al zaken met die leverancier gedaan?

Om op het bericht van pghm te antwoorden: een collega van mij heeft daar ook al over geklaagd. Toen ik nog niet bij mijn huidige werkgever werkte, hadden ze een prijsafspraak gemaakt met VWR, maar VWR nam dat lijk niet zo nauw...

Groeten

Re: Leveranciers van laboratorium artikelen / reagenti

Er zijn genoeg leveranciers te vinden zoals hierboven ook gemeld staat.

Voor disposables en potten kun je ook terecht bij Dispolab deze zitten in Asten.

Deze kunnen heel veel doen mbt prijzen tegen die van VWR. Een ander is Beun de Ronde die hebben apparatuur en ook disposables.

Naar Het instrument gaan kan zeker wel allen niet met de auto. Je even registreren en met de auto naar een trein station rijden in Nederland en dan verder met de trein wat gratis ter beschikking wordt gesteld door de RAI.

succes

Reageer