bijles gezocht

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 11

bijles gezocht

Hallo

Ik zit in het tweede jaar chemie op de Hogeschool Rotterdam. Ik heb helaas mijn propedeuse nog niet gehaald. Omdat ik dyslectisch ben en PDD-NOS heb, heb ik moeite met sommige engelse chemieboeken en met de vraagstellingen in toetsen. Op dit moment heb ik het meest moeite met atoombouw en analythische chemie. Op de Hogeschool kan ik gratis peercoaching krijgen maar er is niemand die de stof goed beheerst en hulp wil/kan bieden. Is er iemand die tegen betaling hulp wil bieden.

Omdat de tentamens er weer aankomen is er haast bij.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet, Niek

Berichten: 11

Re: bijles gezocht

Hallo

Ik zie dat mijn oproepje goed bekeken is maar er reageert niemand. Is er geen hogeschool of universitair iemand die mij kan helpen? Ik ben ook bereid om te reizen( heb toch OV).

Groetjes, Niek

Berichten: 216

Re: bijles gezocht

Heb je een persoonsgebonden budget? Neem dan eens contact op met Prodeba, ik ken een paar mensen die daar werken en ik hoor er veel positieve verhalen over.

Berichten: 11

Re: bijles gezocht

Bedankt voor de reactie. Ik heb de site bekeken maar ik denk niet dat daar iemand bij zit die op mijn nivo bijles kan geven over analythische chemie ed. Ik heb wel een PGB maar daar gebruik ik nu niets van. Begeleiding krijg ik voornamelijk van mijn moeder( structuur, overzien van tijd enzo). Dat zoek ik dus niet. Het gaat echt om de leerstof en iemand met geduld want ik heb even tijd nodig voor ik iets begrijp.

Berichten: 25

Re: bijles gezocht

Dag Ria,

Ikzelf woon in België, dus ik weet niet of dat mogelijk is ? Er staat nergens bij waar je precies vandaan komt in NL. Noord of Zuid ?

Berichten: 11

Re: bijles gezocht

Hallo

Ria is mijn moeder, zij had dit profiel eens aangemaakt. Ik ben Niek. Ik woon in Hellevoetsluis, 40 km van Rotterdam. Ik zit op de Hogeschool in Rotterdam.Door mijn beperking heb ik moeite met het organiseren van mijn werk. Op dit moment heb ik veel moeite met chemie, wiskunde en bijvoorbeeld atoombouw. Alleen studeren en dingen uitzoeken lukt mij bijna niet. Op de HAVO had ik wekelijkse bijlessen. Dat bood mij structuur en daardoor hield ik mijn werk goed bij. Mijn moeder helpt mij veel met structuur aanbrengen maar zij beheerst mijn leerstof niet dus zij kan mij hier niet bij helpen.

In Rotterdam kan ik niemand vinden en degenen die ik wel gevonden heb, zitten vol.

Ik wil best een stukje reizen maar ik weet niet of Belgie haalbaar is.

Groet, Niek

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: bijles gezocht

Niet dat ik lullig wil doen, maar hoe zie je je dan ooit functioneren op HBO niveau, waar zelfstandig denken en kunnen plannen een vereiste is?

Berichten: 11

Re: bijles gezocht

Ik heb laatst een klassiek autist ontmoet, met veel meer problemen dan ik heb. Hij had een hoge, verantwoordelijke functie. Het kan dus blijkbaar wel. Mijn ouders hebben mij altijd voorgehouden dat ik oplossingen voor mijn problemen moet zoeken en als de oplossing bijles is, dan moet dat maar.

Overigens is het zo dat van de 30 studenten van vorig jaar er 2 zijn die hun propedeuse gehaald hebben en er nog 9 studenten over zijn. Van die 9 haken er ook al af omdat ze de leerstof niet begrijpen. Dat lijkt dan niet veel te maken te hebben met mijn beperking.

Zelfstandigheid is volgens mij niet hetzelfde als geen hulp vragen.

Plannen ed zal altijd lastig zijn voor mij maar ook daar zal ik wel een oplossing voor vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: bijles gezocht

Dan schaam ik me in dit geval zeer en heb bewondering voor je doorzettingsvermogen.

Berichten: 8

Re: bijles gezocht

Ik denk dat het erg moeilijk voor je wordt om dan hier zegmaar hulp te vinden. Ik ben zelf nog geen student en er zijn misschien ook wel mensen die totaal een andere opleiding dan jou doen en jou ook niet kunnen helpen.

Gewoon doorzoeken naar hulp op verschillende sites, andere scholen die ook zulke vakken geven etc.

Succes!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: bijles gezocht

Ik vind het knap dat iemand die nog geen 24 uur hier geregistreerd staat zo'n uitspraak kan doen aarbei.

En om eerlijk te zijn schiet die opmerking van jou niet in het goede keelgat bij mij.

Er zijn hier voldoende mensen van allerlei vakgebieden die een helpende hand kunnen toesteken.

Beste Niek,

Ik zal jou graag willen helpen, helaas heb ik op dit moment nog de tijd nog de mogelijkheid om bijlessen te geven. Daarnaast heb ik zelf een redelijk andere achtergrond dan waar jij behoefte aan hebt.

Als je vragen lees die ik kan beantwoorden dan zal ik je graag op het forum helpen

groeten

AB
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: bijles gezocht

Mee eens ArcherBarry.

Gezien het feit dat Niek/ria sinds 15 november 2010 niet meer op het forum is geweest: slotje.

Gesloten