Warmteschade

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Warmteschade

Hallo,

ik ben in het bezit van een machine die in een werkplaats heeft gestaan waar brand heeft plaatsgevonden. Er is een hoge temperatuur bereikt in een tijdsbestek van 30 minuten.

Er is wat kunststof gesmolten maar er zit ook kunststof aan wat er van de buitenkant nog goed uit ziet. Kan je aantonen of er weekmakers uit de kunsstof zijn? Is het mogelijk om de veroudering dat hier is onstaan aan te tonen? Ik ben namelijk bang dat de isolatie van de kabels gaat breken als ik straks met de machine ga werken. Met andere woorden in hoevere zijn de kunststoffen nog te vertrouwen.

Mvg,

Marcel

PS. Ik heb gezocht op het forum, maar ik kon niks vinden over de vragen die ik stel. Mocht het toch ergens staan, mijn excuses dan daarvoor.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Warmteschade

Als je het apparaat professioneel gaat gebruiken in een bedrijf dan NIET DOEN!

Dit in kader van veiligheid en aansprakelijkheid.

Als particulier moet je het lekker zelf weten.

Berichten: 2

Re: Warmteschade

Bedankt voor de reactie. Maar is er een artikel waar ik kan aan tonen dat de electrokabels geen weekmakers meer bezitten? Of zijn er mensen die kunnen meten dat de weekmakers uit de kabels zijn.

Met vriendelijke groet Marcel

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Warmteschade

Volgens mij niet zonder de kabels nog meer te beschadigen.

Berichten: 89

Re: Warmteschade

Het is vrij simpel, buig de kabels, breken ze of vertoont het barsten dan zit er geen/weinig weekmakers in de thermoplast.

Besluit je in elk geval je apparaat te gebruiken, zorg dan wel dat die goed geaard is.

Verder, het omhulsel van je stroomkabel is waarschijnlijk PE (polyethyleen) of PP (polypropeen). Deze thermoplasten worden gerecycled. Zoek naar dit onderwerp en dan kan je vast meer vinden over de weekmakers.

Reageer