fysiologisch zout en bacterie kweken

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 3

fysiologisch zout en bacterie kweken

Hallo,

Voor mijn profielwerkstuk heb ik het over de bacterie dodende werking van toiletblokken. Nou hebben we de proef al een keer gedaan, maar de resultaten waren niet duidelijk genoeg om er een conclusie uit te trekken. Dus moeten we het opnieuw doen met hogere concentraties. Nou is het probleem dat ik bij het entten van de bacterien niet goed genoeg heb opgelet, hoe mn begeleider het had gedaan. Ik heb verder geprobeerd om er informatie over te zoeken maar ik vind het nergens.

Het probleem is; ik heb nu de e. coli bacterie, de platen met voedingsbodem en de concentraties. Hoe moet ik het dan verder aanpakken?

Mijn begeleider zei dat ik als eerst moest beginnen met het fysiologisch zout te maken. Dit heb ik gedaan maar wat ik er verder mee moet doen is voor mij onbekend. Ik wil namelijk de e coli die ik nog heb, vermeerderen zodat ik het over meerdere platen kan entten.

In het kort, wat moet ik met fysiologisch zout en e. coli bacterie doen, zodat ik de e coli kan vermeerderen en kan entten op mn voedingsbodems(ruwweg 50 platen bedekt met 15g bodem) ? (het zou handig zijn als iemand mij kon beantwoorden hoeveel fysiologisch zout oplossing ik moet hebben om e. coli te vermeerderen)

Kan iemand mij misschien helpen?

Berichten: 723

Re: fysiologisch zout en bacterie kweken

In een fysologische oplossing kan je geen bacteriën kweken, want je hebt geen voedingsstoffen...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: fysiologisch zout en bacterie kweken

Dubbel posten is NIET toegestaan !

Hier verder.

Topic gesloten.

Gesloten