Biochemie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Biochemie

Hallo beste forummers,,

Ik wil biotechnologie gaan volgen als minor. Maar ik vroeg me af: wat kan je er later mee? In wat voor soort bedrijven kan je terecht en wat ga je doen. Ik snap wel waar het vak over gaat, maar ik kon het soort werk dat je later ermee gaat doen niet inbeelden zeg maar. Ik heb het iedee dat het veel research werk is of zit ik er naast?

Zijn er mensen die hier biotechnologie doen of werk hebben in deze richting? Wat voor soort werk doe je dan?

O het is op HBO niveau en ik zou graag later op de uni willen door studeren.

Alvast bedankt.

Groetjes,,

Skilly

Berichten: 87

Re: Biochemie

Beste Skilly,

Biotechnologie is een breed vakgebied die industrieën behelst zoals voedseltechnologie, de biopharmaceutische wereld en biobrandstof. Een groot deel van de studenten met een achtergrond in de biotechnologie komt inderdaad in onderzoek terecht. Onderzoek voor een biotechnologisch bedrijf is veelvoorkomend, waarbij je waarschijnlijk de moleculaire biologie en/of procestechnologie toepast. Natuurlijk is er ook een deel wat in academia blijft doorstuderen en daar een baan in onderzoek heeft.

Maar ik zou schatten dat een even zo groot deel een baan in de industrie heeft waar geen onderzoek aan te pas komt. Een goed voorbeeld waar veel mensen met een biotechnologie achtergrond werken zonder onderzoek te doen is een kantoorbaan bij een pharmaceutisch bedrijf.

Gr, Murru

Berichten: 8

Re: Biochemie

Forensic Science is ook een onderdeel van Biotechnologie. Ook heel interessant, en erg breed. ;)

Reageer