zuur en base water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

zuur en base water

ik ben een no no op het gebied van chemie. waardoor ik een vraag heb gekregen aan de experts. Ik sta namelijk voor een dilemma met een zogenaamde alkalische water ionizer

Het ding kost veel geld (tegen de 1000 euro) en ik vraag me af of de werking daad werkelijk is wat het is. Het zou van allerlei gezondheidsproblemen oplossen en ik ben nieuwsgierig hoe het nu daadwerkelijk zit met de werking? Het alkalische en zure water zou d.m.v. elektrolyse met een soort membraan aan beide polen in de machine ontstaan.



Ik dacht altijd dat bij elektrolyse van water er altijd waterstof en zuurstof ontstond waarbij het water blijft wat het is. En daarbij komt ook dat er een elektrolyt moet worden toegevoegd voor de werking van de elektrolyse.

Hoe zit dit nu?

is dit apparaat oplichting of is het daadwerkelijk mogelijk base en zuur water te maken? Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: zuur en base water

Behalve dat het een geweldige machine is om legaal geld te stelen van onwetende mensen, heeft het verder geen effect dan inderdaad hetgene wat jij aangeeft.

Dus ja, inderdaad oplichting.

Berichten: 4

Re: zuur en base water

okido.... bedankt voor de reactie.. het is ongelooflijk ik kan het nauwelijks bevatten dat Akai. toch een redelijk consumenten merk op het gebied van consumenten electronika dit doet om mensen op te lichten.. ik zou graag meer reacties krijgen. over het feit. wat gebeurd er bij elektrolyse?

Reageer