Fenol

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Fenol

Beste Forumleden,

Ik ben op zoek naar Fenol. Ik wil bakeliet gaan maken, maar kan alleen Fenol kopen voor een prijs van meer dan €100,- per kilo. Binnen de industrie ligt die prijs (minder zuiver en minder stabiele kwaliteit, maar goed genoeg voor mij) op enkele euro's per klio.

Heeft iemand enig idee waar ik dit eventueel zou kunnen kopen?

Ik ben nu al bijna een half jaar op zoek en heb nog steeds geen antwoord op bovenstaande vraag en wordt intussen wat moedeloos :-)

Bij voorbaat dank.

Gebruikersavatar
Berichten: 227

Re: Fenol

lastig verhaal denk ik. De ton prijs is idd maar enkele euro's de kilo, maar dan moet je ook bulk afnemen. (btw kwaliteit is ook 99+%, zie de winstmarge van bedrijven als sigma ;))

Alles is afhankelijk van hoeveel je nodig gaat hebben. Een phenol-fabrikant zit niet te wachten op een order van enkele kilo's, dus ben je al gauw aangewezen op bedrijven als sigma/across. Waar bij grotere afnames ook goede onderhandelingsruimte is.

Of je moet toevallig iemand kennen werkzaam in zo'n phenol-fabriek (of een fabriek die phenol gebruikt, is misschien makkelijker), dan is er vaak wel iets makkelijk te regelen. Kwestie van flesje vullen.. maar anders denk ik niet dat je interessant voor ze bent.

Je zou er eens een telefoontje aan kunnen wagen, misschien tref je wel iemand in een goede bui die wel een flesje wil vullen.

Berichten: 5

Re: Fenol

Goede tip. Ik ga op zoek. Welke bedrijven zouden bijvoorbeeld Fenol gebruiken? Ik heb al een plastic producent geproberd, maar die gebruikte het niet helaas.

Gebruikersavatar
Berichten: 227

Re: Fenol

Pff. In zoveel processen wordt phenol gebruikt, de vraag is natuurlijk wel in welk stadium. Bv aspirine, paracetamol, maar ook bv cyclohexanol. Zou je niet zo kunnen zeggen waar ze het veel gebruiken. Maar productie zit oa in geleen.

[url=http://www.vopakbenelux.com/media/D203619-...FT_phenol_U.pdf]http://www.vopakbenelux.com/media/D203619-...FT_phenol_U.pdf[/URL]

locatie

Berichten: 5

Re: Fenol

Klinkt goed. Ga ik morgen proberen te bellen. Thnx.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Fenol

Je kan het goedkoper inkopen bij Brenntag, mail ze even.

Uiteraard leveren ze niet aan partikulieren

Berichten: 5

Re: Fenol

Dank voor de tip. Ik kon helaas geen Fenol vinden in hun assortiment. Heb ik niet goed gekeken of iets over het hoofd gezien misschien?

Ik vind het overigens geen probleem om via Labstuff te kopen waardoor Labstuff ook een marge krijgt hoor. Ik kan alleen niet de laboratoriumprijs betalen. Als dat een optie zou zijn dan zou ik daar erg blij mee zijn :-)

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Fenol

Vragen helpt meestal wel bij Brenntag.. ze kunnen meer leveren dan wat er op de site staat.

Berichten: 5

Re: Fenol

Dank je. Ik zal ze mailen.

Reageer