Master Bioinformatics / Bioinformatica

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 198

Master Bioinformatics / Bioinformatica

Wat heeft Bioinformatics / Bioinformatica met Biologie te maken? En waarom? Moet je eerst goede kennis met Biologie hebben voordat je de opleiding Bioinformatics / Bioinformatica gaat volgen?

Berichten: 198

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

Ik heb de opleiding via google gezocht, maar ik zie de opleiding wordt alleen in België gegeven. Is de opleiding is ook in Nederland?

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

Misschien heb je hier wat aan (Masteropleiding). Er zijn ook HBO-opleidingen voor.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 198

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

Misschien heb je hier wat aan (Masteropleiding). Er zijn ook HBO-opleidingen voor.


Maar wat heeft Bioinformatics / Bioinformatica met Biologie te maken? En waarom? Moet je eerst goede kennis met Biologie hebben voordat je de opleiding Bioinformatics / Bioinformatica gaat volgen?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

Voor de opleiding Bio-informatica is een zekere basiskennis van biologie gewenst. De kennis die men opdoet op de middelbare school is hiervoor meer dan genoeg.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 198

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

Voor de opleiding Bio-informatica is een zekere basiskennis van biologie gewenst. De kennis die men opdoet op de middelbare school is hiervoor meer dan genoeg.


Jammer genoeg dat ik geen biologie kennis heb, dan doe ik de opleiding gewoon niet.

Berichten: 81

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

Wouter_Masselink schreef:Voor de opleiding Bio-informatica is een zekere basiskennis van biologie gewenst. De kennis die men opdoet op de middelbare school is hiervoor meer dan genoeg.


Jammer genoeg dat ik geen biologie kennis heb, dan doe ik de opleiding gewoon niet.


Bij bioinformatica is het heel belangrijk dat er inzicht in veel biologische data verkregen wordt. Het gaat daarbij veel minder om automatisering (dit gebeurd slechts op een beperktere schaal zoals bij het verwerken van DNA sequentie data). Voor het genereren van dat inzicht is het van belang dat je weet wat de data betekent, en daar heb je dus biologische kennis voor nodig.

Berichten: 198

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

Cris schreef:
Wouter_Masselink schreef:Voor de opleiding Bio-informatica is een zekere basiskennis van biologie gewenst. De kennis die men opdoet op de middelbare school is hiervoor meer dan genoeg.


Jammer genoeg dat ik geen biologie kennis heb, dan doe ik de opleiding gewoon niet.


Bij bioinformatica is het heel belangrijk dat er inzicht in veel biologische data verkregen wordt. Het gaat daarbij veel minder om automatisering (dit gebeurd slechts op een beperktere schaal zoals bij het verwerken van DNA sequentie data). Voor het genereren van dat inzicht is het van belang dat je weet wat de data betekent, en daar heb je dus biologische kennis voor nodig.


Vergeet het maar.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

Vergeet het maar? Wat moeten we vergeten? Klopt de post van 'eureka126' niet?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

@eureka126: dus als ik het goed snap, is het vooral om de informatica te doen, en dient de biologie die je krijgt, alleen om te snappen wat je met de informatie aan het doen bent. Of sla ik de bal mis?
Alles is relatief...

Berichten: 590

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

Op mijn univ (UvA) is een master Molecular cellbiology and bioinformatics. Kortom, eerst een bachelor biologie halen voordat je überhaupt aan bioinformatica kan beginnen.

Berichten: 84

Re: Master Bioinformatics / Bioinformatica

Ik heb Bioinformatica als vak gehad in de 1e lic Biomedische wetenschappen.

De mensen die daar mee bezig zijn, hebben meestal een biochemie-achtergrond. Zonder biologische / medische achtergrond zul je HEEL wat moeten bijscholen

Reageer