Gezocht: opgaven en stof voor wiskunde wetenschappen

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Gezocht: opgaven en stof voor wiskunde wetenschappen

hoi,

ik zoek al een tijdje op internet leerstof en opgaven voor wiskunde in het 4e, 5e en 6e jaar. met name het 4e en 5e jaar.

met lessen als: lijnvergelijking, in- en uitprodukt, vergelijkingen 2e graads, onderzoeken van functies, verzamelingen, afbeeldingen, diffferentieren, barycentrum ( voor 2,3 en 4 punten als dat kan). ruimtekunde: bewijzen ect....)

alvast hartstikke bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Gezocht: opgaven en stof voor wiskunde wetenschappen

Ik ken een heel goede wiskundesite met meerkeuzevragen.

http://www.gricha.bewoner.antwerpen.be/

die persoon van de site is mijn leerkracht wiskunde nog geweest. Hij gaf deze vragen (natuurlijk had hij er nog enorm veel die niet op het interent stonden :shock: ) en zo kon hij haal makkelijk de wiskundigen van de niet wiskundigen scheiden in het 4de jaar. je kreeg namelijk ook een minpunt als het fout was en de foute antwoorden zijn soms logische gevolgen (vele meerkeuzevragen gaf hij eerst als open vraga aan leerlingen ene keek naar vaak voorkomen verkeerde antwoorden).

wij gebruikten vroeger altijd de boeken van jennekes. best wel goed in uitgelegd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Gezocht: opgaven en stof voor wiskunde wetenschappen

noortje schreef:Ik ken een heel goede wiskundesite met meerkeuzevragen.

http://www.gricha.bewoner.antwerpen.be/

die persoon van de site is mijn leerkracht wiskunde nog geweest. Hij gaf deze vragen (natuurlijk had hij er nog enorm veel die niet op het interent stonden :shock: ) en zo kon hij haal makkelijk de wiskundigen van de niet wiskundigen scheiden in het 4de jaar. je kreeg namelijk ook een minpunt als het fout was en de foute antwoorden zijn soms logische gevolgen (vele meerkeuzevragen gaf hij eerst als open vraga aan leerlingen ene keek naar vaak voorkomen verkeerde antwoorden).

wij gebruikten vroeger altijd de boeken van jennekes. best wel goed in uitgelegd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
hoi hoi hoi.

bedankt voor deze reactie:P

er staan leuke opgaven tussen. maar het aantal opgaven is gering ook mis ik de theorie, maar staat Jennekes ook op internet?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Gezocht: opgaven en stof voor wiskunde wetenschappen

Jennekes is de schrijver van boeken met betrekking tot wiskunde voor middelbaar onderwijs. Deze ontlenen ze oa in de bib van de universiteit van antwerpen.

voor meer opgave, kan u altijd contact opnemen met die leerkracht.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Reageer