Kleurstoffen aanschaffen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Kleurstoffen aanschaffen

Hallo allemaal,

Voor mijn profielwerkstuk ben ik opzoek naar de kleurstoffen Tartrazine (E102) en Allurarood AC (E129). Ik heb aan minder dan een gram van deze kleurstoffen genoeg. Ik kan echter nergens iets vinden over het aanschaffen van deze kleurstoffen. Heeft iemand een idee waar ik deze kleurstoffen kan kopen?

Bedankt alvast,

Groetjes!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Kleurstoffen aanschaffen

Opmerking moderator

deze vraag past beter in het scheikundeforum, dus verplaatst
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.362

Re: Kleurstoffen aanschaffen

Meestal gewoon bij de bakker, toko's of via deze webwinkel. Ook supermarkten (AH bijv. in het schap bij de bakspullen) en groothandels zoals Sligro en Makro verkopen voedselkleurstoffen.
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 4

Re: Kleurstoffen aanschaffen

Oke! Ik had er niet bijgezegd dat het om kleurstoffen in kauwgom gaat,

we willen onderzoeken hoeveel kauwgom je mag innemen voordat je de ADI-waarde van een bepaalde kleurstof,

in ons geval dus Tartrazine en Allurarood AC, overschreidt. Om er zeker van te zijn dat we de goede stof eruit hebben gehaald, moeten we dus ook echt de zuivere kleurstoffen hebben om dit te vergelijken.

Mijn docent zei dat het heel moeilijk was om die te krijgen, en dat ze ook niet via een supermarkt te verkrijgen zijn.

Ik had deze informatie even bij de vraag moeten vermelden, excuses daarvoor. Heeft u dan misschien een ander idee? Alvast bedankt voor de hulp.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Kleurstoffen aanschaffen

Gewoon in een catalogus voor een chemie-leverancier zoeken, bijvoorbeeld: http://www.sigmaaldrich.com/catalog/product/fluka/03322

Reageer