Eindwerk/Gip

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Eindwerk/Gip

Hallo

ik zit nu in het 5e jaar techniek wetenschappen en ik moet van onze leerkracht chemie 3 zaken zeggen dat ik wil doen als gip

we moeten een praktisch deel doen en een theoretisch

mijn interesses zijn sport, chemie, gamen en ontploffende dingen, maar zonder al te veel formules

wel we moeten 3 zaken zeggen en ik heb er al 2:

Paracetamol (farmacie)

Wat is paracetamol? Hoe wordt het gemaakt? Wat zijn de eigenschappen?

Theoretisch : De productie en eigenschappen van paracetamol bespreken.

Praktisch : zelf paracetamol maken.

Waterkwaliteit (Milieukunde)

Onderzoek de waterkwaliteit van een plaatselijke biotoop adhv de aanwezige fauna.

Theorie: Welke normen moet water hebben omdat we van een gezonde biotoop kunnen spreken.

Praktisch: Staalname en onderzoek naar aanwezige flora in een plaatselijke vijver.

ik heb nog geen 3e en ik zou graag horen wat jullie denken.

mvg Arno

heb ook al gedacht aan het maken van parfum maar weet geen theoretisch deel daarvoor

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Eindwerk/Gip

ArnoM schreef: do 09 mei 2013, 14:41
heb ook al gedacht aan het maken van parfum maar weet geen theoretisch deel daarvoor


in principe gelijkaardig als bij paracetamol: wat zit er allemaal in, hoe wordt het gemaakt, hoe werkt het (hoe reageert het lichaam op de geurstoffen).
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Eindwerk/Gip

Bij paracetamol is ook nog interessant dat het niet altijd even makkelijk door het lichaam wordt opgenomen. De bewerkingen van de stof om er een tablet van te maken zijn dus ook belangrijk.

In tegenstelling tot paracetamol is bij een parfum niet de structuur en zuiverheid, maar juist het mengsel van belang. Dit levert toch wel een aantal andere aspecten op in een onderzoek. Wat doen die stoffen naast geuren nog meer? Zitten er geurstoffen in die de hormoonhuishouding van je lichaam zouden kunnen beïnvloeden? De eisen voor toelating van een medicijn en voor een cosmetisch product verschillen sterk!

Reageer