Aan het shoppen voor een poster!

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 50

Aan het shoppen voor een poster!

Hey allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een poster van het periodiek systeem der elementen, gewoon voor aan de muur.

Ik heb natuurlijk al een hoop posters gezien, maar hebben jullie nog ideeën voor mooie posters?

Enige ''eisen'':

* Er moet een electronen configuratie bij staan;

* Hij moet er niet te kinderlijk uit zien;

* Latijnse benamingen is een pro;

* Het liefste in het Engels.

Op dit moment is dit mijn eerste keus:

http://www.allposter...er_i862361_.htm

Ik vind het alleen jammer dat ik niet kan zien wat voor informatie er in die blauwe balk onderaan staat.

Ik hoor graag jullie ideeën!
“We are so vain that we even care for the opinion of those we don't care for.”
- Marie von Ebner-Eschenbach

Berichten: 12.262

Re: Aan het shoppen voor een poster!

Die ziet er wel netjes uit. Ik vermoed dat onderin de abudantie van de elementen in diverse locaties (aarde, heelal) of iets dergelijk staat, maar pin me daar niet op vast.
Victory through technology

Berichten: 50

Re: Aan het shoppen voor een poster!

Benm schreef: do 16 mei 2013, 01:40
Ik vermoed dat onderin de abudantie van de elementen in diverse locaties (aarde, heelal) of iets dergelijk staat, maar pin me daar niet op vast.


Ja die circeldiagramen bedoel je dan? Zoiets dacht ik ook al. Ik bedoelde eigenlijk meer het vakje links daarvan :P Ik zag dat er alle elementen opgenoemd waren, maar wat er dan onder staat, dat is de vraag.
“We are so vain that we even care for the opinion of those we don't care for.”
- Marie von Ebner-Eschenbach

Berichten: 12.262

Re: Aan het shoppen voor een poster!

Je zou hem bijna bestellen om erachter te komen... misschien wanneer ze ontdekt zijn en door wie?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Aan het shoppen voor een poster!

Voor zover ik kan ontcijferen staat linksonder voor elk element: Atoomnummer, Symbool, Jaar van ontdekking, Ontdekker (onder elkaar)

en de cirkeldiagrammen rechtsonder zijn voor samenstelling van : Atmosfeer, Biosfeer, Zeewater (hydrosfeer) en Aardkorst.

Zoals Benm al vermoedde dus.

Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van die kaart. Er staat erg weinig nuttige info op.

Als ik van plan was om 20 euro te betalen voor een muurkaart dan zou ik deze kiezen:

http://www.webelements.com/shop/product ... _100x69_cm

Weliswaar heeft die geen Latijnse namen, maar wel electronen configuratie, atoomstraal, elektronegativiteit, smeltpunt, kookpunt, en nog wat meer.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 12.262

Re: Aan het shoppen voor een poster!

Die kaart uit de eerste link heeft toch ook electronconfiguraties onderaan staan bij ieder element?

Die van webelements ziet er trouwens zeker goed uit, maar de vraag is een beetje hoeveel het je gaat kosten om dat ding naar nederland verzonden te krijgen - posters kun je natuurlijk oprollen, maar dan resteert een pakketje dat vaak alsnog te lang is om met een goedkope methode te verzenden.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Aan het shoppen voor een poster!

Die kaart uit de eerste link heeft toch ook electronconfiguraties onderaan staan bij ieder element?
Inderdaad, maar afgezien van atoommassa verder niets.
vraag is een beetje hoeveel het je gaat kosten om dat ding naar nederland verzonden te krijgen - posters kun je natuurlijk oprollen, maar dan resteert een pakketje dat vaak alsnog te lang is om met een goedkope methode te verzenden.
Volgens website wordt de poster opgerold in een kartonnen koker verstuurt.

Ik heb het even via de winkelwagen uitgeprobeerd voor verzending naar Nederland, met prijzen in euros:

De grote poster (100 x 70 cm) kost 11.90 euro, plus verzending 6.55 plus belasting 3.69 = 22.14 euro

De kleinere poster (60 x 40 cm) kost 7.14 euro, plus verzending 5.95 plus belasting 2.62 = 15.71 euro

Valt dus nogal mee vergeleken met de 20 euro die de 90 x 60 cm poster uit de eerste link kost.

De grote webelements-poster is inclusief verzending zelfs goedkoper per vierkante cm.

In ieder geval krijgt men bij webelements altijd meer getallen voor zijn geld.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 50

Re: Aan het shoppen voor een poster!

Allemaal bedankt voor de reacties!

Erg bedankt voor jouw suggestie Fred F! Dat is de gene die ik ga nemen, al die informatie die je daarop kan vinden doet het voor mij.
Benm schreef: do 16 mei 2013, 19:17
Die van webelements ziet er trouwens zeker goed uit, maar de vraag is een beetje hoeveel het je gaat kosten om dat ding naar nederland verzonden te krijgen - posters kun je natuurlijk oprollen, maar dan resteert een pakketje dat vaak alsnog te lang is om met een goedkope methode te verzenden.
€12.80 ;)
“We are so vain that we even care for the opinion of those we don't care for.”
- Marie von Ebner-Eschenbach

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Aan het shoppen voor een poster!

€12.80 ;)
Waar heb je dat getal vandaan?

Heb je mijn laatste post gelezen?

Zelf gebruik ik al vele jaren een originele tabel van UCB met gigantisch veel informatie.

Tegenwoordig is die dankzij internet gewoon als pdf te downloaden:

http://www.ucb.com/r.../periodic-table

Zou je die ergens op A2 of groter kunnen laten afdrukken dan heb je iets wat je aan de muur zou kunnen hangen. Weliswaar niet zo mooi als degenen die je kunt kopen maar wel goedkoper voor mensen met een smalle beurs.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 50

Re: Aan het shoppen voor een poster!

Dollar!

Die 12,80 was in dollars, haha. Vandaar de verwarring.

Ik had je nieuwe post ook nog niet gezien, die kwam erbij toen ik zelf aan het typen was.

En ja, 22.14 voor de grote poster vergeleken met andere sites/posters is (inlc. verzend kosten) best goed.
Fred F. schreef: do 16 mei 2013, 20:21
Zelf gebruik ik al vele jaren een originele tabel van UCB met gigantisch veel informatie.

Tegenwoordig is die dankzij internet gewoon als pdf te downloaden:

http://www.ucb.com/r.../periodic-table

Zou je die ergens op A2 of groter kunnen laten afdrukken dan heb je iets wat je aan de muur zou kunnen hangen. Weliswaar niet zo mooi als degenen die je kunt kopen maar wel goedkoper voor mensen met een smalle beurs.
Nee, het is puur voor decoratie aan de muur, dan moet het wel mooi zijn :)

Opzich zou het best kunnen, A2 printen en plastificeren ... maar toch :P
“We are so vain that we even care for the opinion of those we don't care for.”
- Marie von Ebner-Eschenbach

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Aan het shoppen voor een poster!

Fotowinkels moet je niet vergeten, een goed alternatief voor "afdrukken en plastificeren". Bijvoorbeeld, bij hema.nl kun je voor ~22 euro een foto-poster laten afdrukken van 70x100 cm! (Tussen A1 en A0 in, bijna 3x zo groot als A2)

Berichten: 12.262

Re: Aan het shoppen voor een poster!

Heb je dat wel eens geprobeerd met een afbeelding/poster ipv een foto?

Ik heb wel eens zo'n 70x100 foto laten printen met goed resultaat, maar vraag me af hoe goed het wordt als je iets met strakke lijntjes en teksten gaat printen. Je kunt het bijvoorbeeld niet aanleveren als pdf (of png oid), dat moet als jpg, en dat is op 300/600 dpi nogal een bestand als het 70x100 moet worden zonder verder te schalen.
Victory through technology

Reageer