Oxygen storage capacity

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 768

Oxygen storage capacity

Hallo

Ik begrijp niet hoe het bepalen van de oxygen storage capacity van een katalysator in zijn werk gaat. Google helpt me ook niet veel verder. Ik weet dat het een vraag is die nogal vaag is, maar ik begrijp er dus niets van. Het bepalen van de OSC gebeurt hier met Autochem 2920 en is te "begrijpen" op de volgende tekening:
Schermafbeelding 2013-05-15 om 22.35.39.png
Schermafbeelding 2013-05-15 om 22.35.39.png (37.5 KiB) 300 keer bekeken
Waarom die kleuren er staat weet ik niet, er is niets van verwijzing naar kleuren in de gebrekkige uitleg die ik heb.

Uiteindelijk rolt er zo een grafiek uit:
Schermafbeelding 2013-05-15 om 22.46.14.png
Schermafbeelding 2013-05-15 om 22.46.14.png (85.62 KiB) 298 keer bekeken
Dit zijn voor zover ik weet pulsen zuurstof en als je de oppervlakte onder deze pieken berekent en optelt heb je het totaal aantal zuurstof.

Zou iemand me dit wat kunnen uitleggen?
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Oxygen storage capacity

Als de kleuren nou het enige probleem zouden zijn.... Je post bevat zoveel onbekenden.... Laat ik helpen: de rode vakken zijn modules in het apparaat, de grijze en blauwe lijnen zijn gasstromen, en de zwarte onderdelen zijn verschillende mechanische onderdelen.

Die autochem 2920 kan ik vinden op het net, dat is een heel algemene machine voor het karakteriseren van een katalysator: http://www.micromeritics.com/product-sh ... -2920.aspx

Ik kan daar wel bij bedenken hoe zoiets zou kunnen werken, maar dat kun je echt beter in de tekst van de handleiding opzoeken. Je kunt nog iets zinvols afleiden uit het feit dat de laatste twee pieken in die grafiek even hoog zijn!

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Oxygen storage capacity

Ik weet dat mijn post nogal onduidelijk is, maar dat was omdat ik er echt niets van wist en er niet meer info gegeven was. Ik heb ondertussen al wat zitten puzzelen en rondvragen en ik ben er aan uit geraakt. Het was trouwens een goed idee om specifiek iets op te zoeken over die autochem. Daar heb ik ook nog wat uit gehaald. Die laatste 2 pieken zijn even hoog omdat de katalysator geen zuurstof meer opneemt en de zuurstof van die puls gewoon volledig aankomt.
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Reageer