Prehistorie Sumeriers

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Prehistorie Sumeriers

LS.,

Ik ben een tijd lang bezig geweest met een studie naar de pre historie van de Summeriers. Helaas kan ik geen betrouwbare bronnen meer vinden en ben ik slecht ter been. Ik ben helaas niet meer in staat om uitgebreide bezoeken te brengen aan bibliotheken en musea. Echter wil ik wel graag verder met mijn studie. Ik vroeg me dan ook af of ik hier mensen zijn die wellicht tips voor mij hebben zodat ik weer verder kan. Daarnaast lijkt het me erg leuk om een keer met iemand van gedachten te wisselen die zich ook aangetrokken voelt door dit thema.

Mocht iemand mij willen helpen dan hoor ik dat graag

Bij voorbaad mijn dank

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.362

Re: Prehistorie Sumeriers

Waar heb je gezocht en wat heb je al gevonden? Op welk niveau zoek je informatie? Het is een beetje lastig om zomaar in het wilde weg tips te geven.
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 2

Re: Prehistorie Sumeriers

Hallo Rhiannon,

Ik heb gezocht in de wereld van de goden. In het tijdperk ongeveer 6000 jaar geleden, overgang van jagers en verzamelaars naar boeren en stadsbewoners, de summerische tekst atrochasis. Heb ook de enuma Elish bestudeert. Tevens ook enige kennis van de Summerische feesten, bijvoorbeeld de maancultus en hun verdeling van het hemelruim.

Mijn prangende vraag is, hoe kom ik aan gegevens van de prehistorie van de geschiedenis van de Summeriers.

Breda

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.362

Re: Prehistorie Sumeriers

Om te beginnen zou je hier op Wetenschapsforum kunnen zoeken via de zoekfunctie bovenaan de pagina naar "Sumeriers" en dan in alle forums zoeken. Dan vind je vast al wat meer informatie (zie hier bijvoorbeeld). Ook krijg je daar misschien wat meer doorverwijzingen. Dan zou je kunnen googlen op "Sumeriers"; één van de sites die je dan krijgt is deze of deze, waar je al wat meer informatie vindt. In de laatste tekst vind je ook verwijzingen en links en bronnen. Door je zoeken te verfijnen, kun je meer te weten komen over wat je precies zoekt.
Contra principia negantem disputari non potest.

Reageer