Springen naar inhoud

kleurstoffen

• Log in om te kunnen reageren

AbeHelsing

AbeHelsing

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 november 2013 - 15:59

Hallo,

Ik werk aan een project waarvoor ik e.e.a. moet weten over kleurstoffen. Ik ben al op zoek geweest in de bibliotheek en heb het halve internet afgestruind, maar heb niet precies gevonden wat ik zocht.
Ik ben specifiek op zoek naar informatie over hoe kleurstoffen zijn onderverdeeld op grond van molecuulbouw en chemische eigenschappen, wat een stukje dieper gaat dan de indeling organisch/anorganisch en natuurlijk/synthetisch.
Kan iemand mij een boek/site/watdanook aanraden?

Met vriendelijke groet.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Microkuub

Microkuub

• >25 berichten
  • 59 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 november 2013 - 14:09

Hallo,

Ik heb 2 jaar geleden een keer een project gedaan over natuurlijke blauwe kleurstoffen voor het verven van wol. En daarbij natuurlijk ook veel literatuur/boeken opgezocht. Een handige site voor classificatie van verven is hier;
http://textlnfo.word...cation-of-dyes/
Er zijn verschillende classificaties, variërend van afkomst, (industriële) toepassing e.d.. Als je specifiek op zoek bent naar de chemische classificatie zit je al snel in het type chromofoor, op zich heeft Wikipedia er ook wel een aardige pagina over.

Verder heb ik even snel gegoogled, en kwam dit tegen; een redelijk uitgebreide presentatie over chemische eigenschappen en voorbeelden.

Veranderd door Microkuub, 28 november 2013 - 14:11

AbeHelsing

AbeHelsing

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 november 2013 - 10:03

Dankjewel Microkuub, ik zal er naar kijken. Ziet er erg nuttig uit.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures