bio-informatica

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 76

bio-informatica

hallo,

Zijn er mensen die andere software paketten kennen zoals 23andMe om analyse te doen van het genoom?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: bio-informatica

Wat wil je precies bereiken? Wil je een alternatief pakket vergelijkbaar met 23andMe of wil je echt pure software voor lab scale analyses? Voor dat laatste heb je ook de nodige achtergrondkennis nodig.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 76

Re: bio-informatica

Ik wil verschillende software gaan vergelijken en kijken of er verschillende uitkomsten zijn tussen de verschillende programma's. Het is de bedoeling om daar redelijk ver in te gaan.

Berichten: 76

Re: bio-informatica

Misschien mijn vraag wat verduidelijken. Ik ben speciefiek op zoek naar programma's net zoals promethease om te kijken hoe ik reageer op verschillende medicatie. Met promethease heb ik al mijn SNPs bekeken maar zou ik via andere programma's willen doen. Alleen vind ik er geen. Iemand een ideetje?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: bio-informatica

Het gaat als ik het goed begrijp niet om de SNP's maar om de betekenis daarvan. De verschillende softwarepakketten hebben elk een database waarin de "bekende" effecten van die SNP's staan. 23andme heeft een behoorlijk uitgebreide database van eigen makelij.

Er zijn ook wel andere databases met varianten, elk van die databases heeft specifieke toegangscondities. Als je zelf je gegevens hebt zou je voldoende kunnen hebben aan die databases. Een hele lijst van speciale databases, gebaseerd op software uit Leiden maar wereldwijd bijgehouden, staat op http://www.lovd.nl/2.0/index_list.php . Heb je daar wat aan?

Reageer