Zilverwater (Colloïdaal Zilver) gezond om te drinken?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 72

Zilverwater (Collo

Op sommige websites wordt geadverteerd dat het gezond zou zijn om zilverwater te drinken.
 
In hoeverre is dit gezond en is dit schadelijk?
You need people like me, so you can point your fkin' finger, and say.. That's the bad guy!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Zilverwater (Collo

Dit soort algemene gezondheidsclaims zijn vaak onzinnig. Hebben ze een referentie naar een wetenschappelijk artikel, waarin het wordt getest? Geven ze aan waarvoor het goed is? Waarschijnlijk zijn de enige referenties referenties naar andere websites (ze verwijzen allemaal naar elkaar), en geven ze aan dat het werkt tegen alle ziektes die je maar kunt bedenken. Beide zijn een teken van onzinnige claims. En het wordt nog erger als ze daarnaast zelf ook de spullen verkopen voor onzinnige prijzen.

Gebruikersavatar
Berichten: 72

Re: Zilverwater (Collo

Zoiets dacht ik inderdaad al.. ik dacht laat ik hier maar eens vragen, want misschien zou het zo kunnen zijn dat zilverdeeltjes een bepaald positief effect heeft op t lichaam. Net als dat we ook ijzer, goud en andere metalen nodig hebben :)
You need people like me, so you can point your fkin' finger, and say.. That's the bad guy!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Zilverwater (Collo

Nodig hebben we een heleboel mineralen. Maar dat betekent slechts in zeer zeldzame gevallen dat je daaraan aandacht hoeft te geven: van de meeste van dat soort stoffen krijg je genoeg als je normaal eet.

Er is geen magisch gezondheidselixir.

Gebruikersavatar
Berichten: 72

Re: Zilverwater (Collo

Kan verder ook geen wetenschappelijke documentatie vinden in de scolar database.. 
Op deze site word het verkocht:
 
http://detoxen.eu/13-colloidaal-zilver-water-colloidal-silver-zilverwater
 
Maar ook gewoon verkrijgbaar bij de Drogisterij
 
Duidelijk dus :)
You need people like me, so you can point your fkin' finger, and say.. That's the bad guy!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Zilverwater (Collo

Bij al dit soort dingen: het bestaat omdat er altijd wel van die rare alternatievelingen zijn die denken dat het helpt. Vaak zijn dat mensen die niet gehinderd (willen) worden door kennis en gezond verstand.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Zilverwater (Collo


Gebruikersavatar
Berichten: 72

Re: Zilverwater (Collo

Zou het dan geen oplichting zijn? Want zo kan ik ook rijk worden, gewoon 'holy water' verkopen.. Puur regenwater, direct uit de hemel!
 
Haha.. 
You need people like me, so you can point your fkin' finger, and say.. That's the bad guy!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Zilverwater (Collo

De "beste" oplichters zijn heel goed in het schrijven van tekst die niet tegen de wet is, maar voldoende onschuldigen in de val lokt.

Gebruikersavatar
Berichten: 72

Re: Zilverwater (Collo

 
Hmm.. Die site is precies het tegenovergestelde van die detox site die het zilverwater verkoopt... Mensen die blauw / zilver kleuren na lang gebruik van zilverwater? Lijkt bijna een grap.. Zijn er geen wetenschappelijk onderbouwde studies waarin word aangetoond of t wel of niet werkt en inzoverre het gezond en / of schadelijk kan zijn?
You need people like me, so you can point your fkin' finger, and say.. That's the bad guy!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Zilverwater (Collo

Als je vanaf whatstheharm doorklikt vind je voldoende wetenschappelijke artikelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 72

Re: Zilverwater (Collo

inderdaad, thanks!
You need people like me, so you can point your fkin' finger, and say.. That's the bad guy!

Berichten: 12.262

Re: Zilverwater (Collo

Soeplepel schreef: Zou het dan geen oplichting zijn? Want zo kan ik ook rijk worden, gewoon 'holy water' verkopen.. Puur regenwater, direct uit de hemel!
 
Dat zou je mogen verkopen middels het veilig is voor consumptie (denk aan zure regen en dergelijke). Mineraalwaters worden ook voor veel geld verkocht terwijl er eigenlijk niets beter aan is (qua gezondheidseffecten) vergeleken met kraanwater. 
 
Colloidaal zilver verkopen als product geschikt voor consumptie lijkt me echter wel strafbaar, gezien het risico op aanzienlijke gezondheidsschade dat voor de gebruikers oplevert. Als iemand bijv agyria oploopt als gevolg van inname van een middel dat je verkoopt als zijnde geschikt voor consumptie dan zou je niet alleen civielrechtelijk aansprakelijk zijn voor de schade, maar wellicht ook strafrechtelijk vervolgd kunnen worden voor mishandeling. 
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 19

Re: Zilverwater (Collo

Een paar videos over 'De Blauwe man' vond ik in dit onderwerp wel op zijn plaats:





Groet,

Peter Lunk

 

Gebruikersavatar
Berichten: 19

Re: Zilverwater (Collo

Pas nieuw hier op het forum weet ik niet of ik ook engelstalige zaken mag posten...

Maar hier een gerelateerd stuk van Scientific American:

- - - - -

'Silver Makes Antibiotics Thousands of Times More Effective'
ScientificAmerican

 

Reageer