Woorden herhalen engelse tekst

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 30

Woorden herhalen engelse tekst

Hallo allemaal,

Ik heb morgen mij schoolexamen van engels en nu zit ik met de vraag of je you in een tekst vaker dan twee keer mag herhahlen. Want mijn lerares vertelde dat je twee keer een woord mag gebruiken en daarna een synoniem gebruiken. Maar is dat dan ook zo voor you, want hoe moet je verwijzen naar you in een betoog? Of gaat het gebruiken van synoniemen niet op voor functiewoorden?

Groetjes!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Woorden herhalen engelse tekst

Ja dat mag. Het is zelfs extreem moeilijk om in een stuk tekst níet 2 keer 'you' te gebruiken. Jouw lerares doelde meer op i.p.v. alleen 'also', ook 'too' te gebruiken en 'as well' of 'furthermore' etc.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 12.262

Re: Woorden herhalen engelse tekst

Het zal hoogstens gelden voor zelfstandig naamworden en eventueel bepaalde werkwoorden (iets als 'does' mag denk ik wel vaker). Sowieso zit je altijd met lidwoorden waarbij het vrijwel onmogelijk is die maximaal 2 keer te gebruiken tenzij je verhaal niet langer dan 3 zinnen is ;)
Victory through technology

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.100

Re: Woorden herhalen engelse tekst

Inderdaad, hele gangbare woorden mag je regelmatiger gebruiken. Het gaat juist om hele specifieke woorden die je niet te vaak moet herhalen in je tekst, en vooral niet te vlak achter elkaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Woorden herhalen engelse tekst

Je moet sommige wetenschappelijke papers eens lezen waarin in het stukje conclusie elke zin begint met 'Interestingly,'... Daar word je op den duur nogal schaapachtig van. ;)

Berichten: 12.262

Re: Woorden herhalen engelse tekst

Tja, ik had een prof die daar vrij standaard een kruis doorheen zette bij het previewen van publicaties, met als opmerking "wollig".

Op school denk ik dat het vooral bedoeld is om te laten zien dat je kennis hebt van synoniemen, meestal wordt zo'n relaas toch maar door 1 persoon gelezen :)
Victory through technology

Reageer