Paper.

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 134

Paper.

Hoi,

Ik moet voor Nederlands een paper schrijven over een wetenschappelijk onderwerp. Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikt onderwerp, aangezien ik er zelf ook nog wat uit wil leren. :roll:

Hebben jullie soms ideetjes?

Berichten: 187

Re: Paper.

waar liggen je interesses? wetenschap is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ---- eeeel breed onderwerp :wink:
VWO6 N&T met Bio3 + In = na de vakantie pas weer boeiend ^^

Berichten: 134

Re: Paper.

waar liggen je interesses? wetenschap is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ---- eeeel breed onderwerp :wink:
Dacht dat dat wel vrij duidelijk was omdat ik het op dit forum plaats? :roll: Het onderwerp mag echt alles zijn dat hier eventueel zou passen, daarna zal ik wel kiezen welk onderwerp ik kies ^^

Berichten: 187

Re: Paper.

oke, wacht..

waar liggen je interesses? sterrenkunde en ruimtevaart zijn twee heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ---- eeeele brede onderwerpen :wink:
VWO6 N&T met Bio3 + In = na de vakantie pas weer boeiend ^^

Berichten: 134

Re: Paper.

Rifleman schreef:oke, wacht..

waar liggen je interesses? sterrenkunde en ruimtevaart zijn twee  heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ---- eeeele brede onderwerpen  :wink:
Daarom dat ik zei dat het onderwerp echt vanalles mag zijn, maar wel liefst concrete suggesties (bepaalde technologiën of ontdekkingen)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Paper.

telescoopbouw bijvoorbeeld :roll:

en voor je zegt "dat is niet wetenschappelijk"

hier zit toegepaste optica in verweven :P

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Paper.

Roodverschuivingen, de geschiedenis van de wet van Hubble, het uitdeiende heelal en de nieuwe theorien omtrend het steeds sneller uitdijende heelal (sinds 1998 bekend), Spectra en zonnen, de leeftijd temp en groote van zonnen bepalen, de nieuw gevonden exo-planeetjes en hun detectie methodieken (het wobbelen, de kleur verschuiving, het sterren lens effect en het lastig te zien donkerder worden van de ster als e planeet er langs gaat) enz. enz. enz.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 134

Re: Paper.

Roodverschuivingen, de geschiedenis van de wet van Hubble, het uitdeiende heelal en de nieuwe theorien omtrend het steeds sneller uitdijende heelal (sinds 1998 bekend), Spectra en zonnen, de leeftijd temp en groote van zonnen bepalen, de nieuw gevonden exo-planeetjes en hun detectie methodieken (het wobbelen, de kleur verschuiving, het sterren lens effect en het lastig te zien donkerder worden van de ster als e planeet er langs gaat) enz. enz. enz.
exoplaneetjes :roll: klinkt leuk :P

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Paper.

Fix de kijk van volgens mij vorige maand, daar staat een leuk introductie verhaaltje in, vervolgens zou ik op zoek gaan naar verdieping.

Vooral het lens effect van andere sterren gebruiken om exo-planeetjes te vinden is vet.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 7

Re: Paper.

Klinkt cliché, maar het is wel interessant: wormgaten.

Als je paper af is, maakt niet uit waarover je het hebt gedaan, post je het dan op het forum?

Berichten: 56

Re: Paper.

Ik heb ooit eens een profielwerkstuk (voor VWO) gedaan over een bemande reis naar mars en wat daar allemaal bij komt kijken. Leuk is ook om er dan iets over terraforming bij te doen ofzo.

Reageer