Mechanisch model van weefsel

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 31

Mechanisch model van weefsel

Voor een opdracht moet ik een mechanisch model maken van de vrouwelijke borst.
 
De borst kan gemodelleerd worden als een incompressible isentropisch linear elastisch materiaal. De onderkant van de borst (waar die aan de rib vast zit) is vast. Er wordt door een probe een kracht van ongeveer 7 newton op de borst uitgeoefend.
 
In de borst zit ergens een tumor die een Youngs Modulus heeft die vele malen groter is dan van het weefsel er omheen.
 
Ik moet nu de druk verdeling (pressure distribution) op het oppervlak van de huid onder de probe bepalen. Hoe kan ik dit doen? Van de pressure distribution moet kunnen afgeleid worden dat er een tumor zit, de pressure distribution heeft dan de vorm van een Gaussian Curve als de probe precies boven de tumor is.
 
Een VLS maken: hoe moet ik de reactiekrachten van het weefsel tekenen?
 
Ik weet dat het model moeilijk is en dat ik met PDE's te maken krijg. Het oplossen wordt uiteindelijk met software gedaan.
 
Wat zijn de eerste stappen die ik moet zetten? Welke formules zijn nodig? (Constitutive relations met Lame parameters?)
 
Het model is in 2D
 
 
 
 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Mechanisch model van weefsel

Opmerking moderator

Omdat dit niet het gemiddeld "huiswerkje" is, verplaatst naar het vakforum
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer