Product: 'Vloeibare zuurstof' ?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 206

Product: 'Vloeibare zuurstof' ?

Ik kwam dit product tegen op het internet dat wordt verkocht als 'O2 stabilized oxygen'. Zie: http://whyo2worldwide.com/h2o3
 
Hoe zouden deze ingrediënten er voor kunnen zorgen dat er meer zuurstof toevoer naar de cellen gaat? 
 
Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Product: 'Vloeibare zuurstof' ?

Niet. Ze zorgen er vooral voor dat er meer geldtoevoer naar de portemonnee van de makers is.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 12.262

Re: Product: 'Vloeibare zuurstof' ?

Haha, dit is wel heel erge rommel. Ik zou het zeker niet kopen, al vraag ik me wel af wat erin zit.. volgens de site:
 
- May heighten concentration and alertness
- May exert a calming effect on the nervous system
 
Nouja, may is natuurlijk ook may not, maar het gaat toch wel grappig ver:
 
- May be used as a safe biocidal counter and bathroom spray
 
Iets doorslikken dat 'biocidal' is zou ik niet doen ;)
Victory through technology

Berichten: 460

Re: Product: 'Vloeibare zuurstof' ?

Dit valt een beetje onder de categorie "heilzaam water" of homeopathisch middelen.. er is 0,0 bewijs dat het beter werkt dan een placebo. Maar dat wil niet zeggen dat je er bij het gebruik niet beter door kan voelen. Veel van hoe je je voelt zit tussen te oren.
 
Neemt niet weg dat de "makers" het alleen te doen is om geld aan te verdienen. Zou me niets verbazen als dit 100% water is dat ze verkopen (met misschien voor de show bv  0.0000001% H2O2.), dat is duur water :)

Berichten: 12.262

Re: Product: 'Vloeibare zuurstof' ?

Mogelijk. Overigens werkt water soms best goed, voornamelijk als je veel dorst hebt voel je je toch een pak beter na een paar glazen... al helemaal vergeleken met de controlegroep die alleen een paar lege glazen krijgt :D
Victory through technology

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Product: 'Vloeibare zuurstof' ?

Als je dat spul wilt kopen, stuur dan het geld naar mij en stuur ik jouw verschillende flessen:" Een heilzaam mengsel van Oxygenium en Nitrogenium welke onder zorgvuldige omstandigheden zijn behandeld en verpakt zodat het product volledig vrij is van ziektewekkers en schadelijke bestanddelen."
 
ofwel, gebakken lucht
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer