Afvalvaten 1-6

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Afvalvaten 1-6

Beste mensen,
 
Ik moet voor een opdracht te weten komen, waar de chemische afvalvaten naartoe gaan. En wat er mee gebeurd. Heeft iemand hier informatie over of waar ik dit zou kunnen vinden?
 
Mvg Savanna

Berichten: 460

Re: Afvalvaten 1-6

Wat versta je onder chemische afvalvaten. Vrijwel al het chemisch afval gaat de verbrandingsovens in.. Halogeenrijk afval wordt vaak apart gehouden omdat dit duurder te verwerken is. (Mag niet in de standaard installatie, vereist hogere temperatuur / afgaszuivering etc.) Voor de rest verbrandt het organische materiaal wel net als normaal afval.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: Afvalvaten 1-6

Opmerking moderator

@savannaverburg : zie je e-mail
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Afvalvaten 1-6

Beste,
 
De afvalvaten zijn:
1. Waterig zuur.
2. Waterig basisch.
3. Organisch halogeenvrij.
4. Organisch halogeenrijk.
5. Zware metalen (behalve zilver)
6. Zilver (basisch)
 
Ik hoop dat u mij hier verder over kan informeren.
 
mvg

Berichten: 460

Re: Afvalvaten 1-6

1.)  waarschijnlijk via waterzuiveringsinstallatie geloosd in het oppervlaktewater  --> verwerking zal geld kosten
2.) waarschijnlijk via waterzuiveringsinstallatie geloosd in het oppervlaktewater  --> verwerking zal geld kosten
3.) verbrandingsoven (levert geld op)
4.) verbrandingsoven (levert geld op, maar is wel fors duurder)
5.) Afhankelijk van het type zware metalen. Waardevolle metalen zullen teruggewonnen worden. De rest wordt waarschijnlijk ingedikt en gestort.
6.) Al is de zilverprijs niet hoog, het zal wel snel rendabel zijn het zilver terug te winnen.
 
Afhankelijk van contracten met verwerkers en aanlevermethode/volumes en concentraties kunnen vaten 3,4,5 en 6 nog geld opleveren (of minder kosten om te verwerken.)

Reageer