welke microscoop heb ik nodig

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

welke microscoop heb ik nodig

Hallo ik zou hier graag willen vragen welke microscoop ik nodig heb.

​Ik gebruik het voor voedsel, voor bijvoorbeeld naar suikerinhoud te kijken of zouten en andere ingrediënten.

​Ik een USB microscoop nodig om een openbare online database op te zetten van dagelijkse voeding en de benodigde data op microscopisch niveau.
 
​Ik ben maar een doodgewone amateur onderzoeker die het voor de hobby doet en onderzoek materiaal op het internet zet die mogelijk gebruikt kunnen worden in de toekomst om referenties op te vragen uit de database.

​Ik zou willen weten of een van deze types geschikt zijn voor amateur onderzoek:

Bresser LCD-microscoop 50x-2000x

​Byomic LCD Deluxe 40x-1600x

​BMS ST-40C-2L-LED en camera

​Bresser Touch 40x-350x (1400x) LCD-microscoop

​National Geographic 20x/80x/350x digitale microscoop
 
Is een van deze microscopen voldoende om de meeste hoofd ingrediënten waar te nemen? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: welke microscoop heb ik nodig

Om ingredienten te analyseren van verschillende voedsels, zal een microscoop weinig voor je doen.
 
Je laat hier dramatisch verschillende microscopen zien, hoge en lage vergrotingen. Los daarvan, een USB microscoop schreeuwt speelgoed.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: welke microscoop heb ik nodig

Zoals Wouter zegt, bestanddelen van voedingsmiddelen zijn met een microscoop niet te zien. Een microscoop hiervoor gebruiken is weggegooid geld.
 
Het enige interessante  te zien is hoe zetmeel geleert in een druppel water, zie bijvoorbeeld
 

 
maar na 2 keer heb je dat ook wel gezien
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer