David Sorensen "Er klopt niets van"

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

het heeft indd weinig zin, ik geef u een site met bewyzen gy geeft me een site met tegenbewyzen, wie heeft gelyk?? waarschynlyk zulle we het nooit weten...

Berichten: 86

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

wie heeft gelyk??
Daar gaat het hem niet om

Het gaat hem over ;

welke verklaring van het waargenomen en aanvaardbare ( want dat is het niet "vervalste" of "gewenste" ) feitenmateriaal is ( voorlopig ) de beste ;

Daar moeten we het dus mee doen .... tot deze weer word vervangen door een (eventueel) betere verklaring , die nog meer kan verklaren ....

en de ontdekking van nieuwe feiten/toepassingen weet te voorspellen en te testen ....

Dat is wat anders dan "gelijk" halen
waarschynlyk zulle we het nooit weten...
Best mogelijk

Maar

we kunnen wel uitvinden wat NIET kan ; dat is het zogenaamde falsifieeren ( waarna dus een andere verklaring dient gezocht ) en het

ontmaskeren van de nep ....

We kunnen niets met absolute zekerheid verwerpen , maar we kunnen wel uitvinden wat een "verkeerde verklaring" is --> namelijk door ze te testen en niet-consistent te vinden met wél bekende deel-kennis ...gebaseerd op ondersteunende aanwijzingen ( materieele bewijsstukken ) daarvoor ; zowel direkt als indirekt ...

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Op 6 juni 2004, in deze topic,
hallo1979 schreef:Deze discussie handelt ook over de vraag of evolutie plaats heeft gevonden. Dit onderwerp kan individueel bestaan als het de nadruk op een ander aspect van evolutie legt, of in jouw geval specifiek over het boekje van D. Sorensen. Zorg dat de discussies niet gaan overlappen


Ik ben een nieuw onderwerp begonnen omdat ik de evolutiediscussie uit de "mening over God" thread wilde halen. Daar had iemand een post over het boekje van Sorensen geplaatst en ik ben er kort op ingegaan maar dan deed hij alsof ik Sorensen geen kans gaf. Om er dieper op in te gaan ben ik dan maar een nieuw onderwerp begonnen omdat het in de andere thread off-topic was. Als je denkt dat het ordelijker is kun je de thread overplaatsen naar een al bestaande. Ik heb het gevoel dat het inderdaad gaat overlappen. Creationisten komen immers iedere keer toch maar met dezelfde schijnargumenten af...


Als ik toch maar op voorhand geweten had wat voor een rommel hier allemaal geschreven zou worden, had ik de moderatoren verdorie zélf verzocht mijn topic te sluiten! Ik moest echter de mogelijkheid open laten voor Ruben om te reageren op mijn bezwaren tegen Sorensens flutboekje. Daar die reactie er na een half jaar nog steeds niet is denk ik nu wel dat het eerlijk is om de topic te sluiten, hij is immiddels volledig gaan overlappen met de creationismetopic in theorie-ontwikkeling. En het kan op een wetenschapsforum toch niet de bedoeling zijn die krea-knoeiers meer ruimte te geven dan het strikte minimum, of wel?
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 9

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Evolutie: Er gebeurt de laatste tijd niet veel bijzonders he...?

Evolutie: Waarom moeilijk doen als het in 7 dagen kan?![/quote]

Mag ik hier even op reageren? Sorry dat ik dit zeg, maar dit is de grootste uitspraak van onwetendheid die ik ooit gelezen heb. Ik zal ook uitleggen waarom.

Waarom moeilijk doen als het in 7 dagen kan?!

Geinig man, jij denkt dat de schepping in 7 dagen is gemaakt? Wat is een dag nou eiglijk? De zon gaat op en er is een dag voorbij? Dat is toch raar want God schiep de zon op de VIERDE dag!!! Wat voor een mens een dag is, is voor god bij wijze van spreken nog geen seconde. Een dag is voor God even groot als voor ons een tijdperk (waarschijnlijk). Het is niet zo vanne: God schiep dit even terwijl hij sprak, en na 7 dagen rustte hij uit! De bijbel zit toch wel veel ingewikkelder in mekaar!

Er gebeurt de laatste tijd niet veel bijzonders he...?

Nee natuurlijk niet!! Een foutje in het DNA door deling kan gunstige gevolgen hebben en daardoor overleeft het dier beter. Dat geeft hij door aan zijn nakomelingen. Een foutje in het DNA, heb je enig idee hoe vaak dat voorkomt? Ik schat zon één keer in de miljoen jaar... En dan moet je je wel realiseren dat er dan miljoenen van die soort leven in die tijd. Snap je het nou?!

Berichten: 300

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Evolutie: Er gebeurt de laatste tijd niet veel bijzonders he...?

Evolutie: Waarom moeilijk doen als het in 7 dagen kan?!
Hehe jullie slingeren dus toch nog rond op dit forum.

Ik heb helemaal speciaal voor jullie een topic geopend waarin je je ei kwijt kan: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=8446

Of zijn jullie alleen maar in staat om als een kip zonder kop ongefundeerde troep te spuien in evolutietopics?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."



Isaac Asimov

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Dit gaat helemaal nergens over. Ik doe hem op slot.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gesloten