DNA vormen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

DNA vormen

Hallo iedereen,

Weet iemand misschien wat het verschil is tussen A, B en Z vormen van DNA ?

alvast bedankt

Berichten: 590

Re: DNA vormen

Uuuuhm, geen idee, nooit van gehoord ook. Geef eens een richting aan, welke vorm wordt precies bedoeld? Ok, dat zul je zelf ook niet tot in de finesses weten anders vroeg je het niet, maar hoe ben je bij de vraag gekomen?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: DNA vormen

Zou het niet kunnen zijn dat je G, A, C en U/T bedoeld?

Dit zijn de enige getallen die ik in mijn cursus terugvond, geen A, B en Z...
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: DNA vormen

made in flanders schreef:Zou het niet kunnen zijn dat je G, A, C en U/T bedoeld?

Dit zijn de enige getallen die ik in mijn cursus terugvond, geen A, B en Z...


...letters...
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: DNA vormen

ow, mijn excuses. Ik haal cijfers, getallen en letters soms door elkaar. Ik zat te denken, het zijn geen cijfers dus zijn het getallen, blijken die twee hetzelfde te zijn...
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 364

Re: DNA vormen

Misschien wordt iets als het volgende bedoelt:
dnaA is an replication initiation factor which hydrolyzes ATP and promotes the unwinding or melting of DNA at oriC, during DNA replication in prokaryotes.  

The oriC/dnaA complex formation does not require ATP until it is open.

Several dnaA molecules bind to the 9mer region of oriC, and via ATP hydrolysis unwind the DNA at the 13mer region. After initiation, dnaB along with dnaC bind to the melted 13mer region.

The melted 13mer allows the recuitment of DnaB (helicase)and DnaC (helicase loader)complex to the melted ssDNA. The DnaC is also complexed with ATP where it is hydrolyzed and released to allow DnaB to bind to ssDNA (the release of DnaC from the DnaC-DnaB complex is required for DnaB to bind to ssDNA). The DnaB is a 5'->3' helicase, so it travels on the lagging strand. It associates with DnaG (primase) occasionally to add RNA primers on the lagging strand.

-bron-
Maar dat gaat niet echt over A, B en Z 'DNA-vorm' maar over factoren.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: DNA vormen

De A, B en Z vorm zeggen iets over hoe het DNA molekuul is opgewonden.

A, B en Z:

Afbeelding
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 364

Re: DNA vormen

*gniffel* Hoe simpel kan het zijn...

http://www.google.nl/search?q=dna+form

Volgens deze site is het verschil tussen de A-, B- en Z-vorm de afstand waarin een draai gemaakt wordt. Meer info tussen de zoekresultaten van gooooogle.

Afbeelding
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: DNA vormen

Verder is Z-DNA 'linkshandig', dus tegengesteld in draairichting.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 364

Re: DNA vormen

En er is ook nog een C vorm.

Tabbelletje onderaan deze pagina.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Reageer