Biologie olympiade

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Biologie olympiade

Ik heb dus eergisteren meegedaan aan de vlaamse biologie olympiade, ik moet zeggen, ik was geschokt. Mijn punten voor bio zijn meestal meer dan behoorlijk, maar van die olympiade kon ik maar weinig met echte zekerheid beantwoorden.

Stel je voor, staat daar in het begin, de eerste 39 zijn gemakkelijke vragen en de laatste 10 zijn moeilijk, toen ik de eerste 39 bekeek had ik al geen moed meer laat staat toen ik de laatste 10 zag.

Heeft nog iemand anders hieraan meegedaan (dit jaar of eerder) en hoe goed had jij het toen gekunnen?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 310

Re: Biologie olympiade

Wil er iemand de moeite voor mij doen om de vragen te scannen en uploaden :P I wilde wel meedoen, maar ik moest juist die dag naar de tandarts.... Ik baalde er behoorlijk van, maar moeders wil is wet :roll: Ik wil die vragen weleens zien, als ik mijn vrienden mag geloven was het een slachthuis :P

Trouwens, mijn tanden waren perfect in orde 8)
Niet weten is geen schande, niet willen weten wél, en persé beter willen weten ook!

(quotatie van Jan van de Velde)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Biologie olympiade

We hebben die vragen niet meegekregen, we moesten die ook afgeven, maar als ik ze terug krijg zet ik ze hier onmiddellijk op met eventueel mijn antwoorden.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 190

Re: Biologie olympiade

Je zal de vragen nooit terugzien...

Ik had vorig jaar 49.2 (zonder voorbereiding)

En 'k moet zeggen...mijn biologie in school was ook meer dan in orde...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Biologie olympiade

Is dat dan op 135?

In dat geval valt het nog mee, zonder voorbereiding en zo.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 3

Re: Biologie olympiade

Kvond het echt supermoeilijk. Stonden de zogenaamde discriminerende vragen op meer punten?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Biologie olympiade

Die stonden op evenveel punten, maar in geval dat er twee mensen evenveel zouden hebben word er gekeken naar het aantal van die vragen die juist waren.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 3

Re: Biologie olympiade

Tof vraagske dak me nog herrinner:

Doel van de vraag: Bereken het rendement van een fotosynthesereactie

Er wordt rood licht met een golflengte van 662 nanometer gebruikt voor fotosynthese. Elke molecule glucose bevat 2778kJ energie. Per geproduceerde molecule zuurstof zijn er 2 fotonen rood licht nodig.

E= h*v = (h*c)/ lambda

h = 6,63 × 10-34 Js

Bereken het rendement.

Ander vraagske: Waarom is CO zo schadelijk voor de gezondheid

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Biologie olympiade

welke vragen ik mij nog herriner:

-wat is een geel lichaampje

-wat zijn contracties

-als je bij pancreatine melk toevoegd zal de pH dan stijgen of dalen en gebeurt dit door lipiden of proteïnen

andere vragen die ik mij nog herriner waren of met grafiek of met tekening dus daar zijn jullie niets mee

De gemakkelijkste vraag vond ik toch die allereerste...
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 190

Re: Biologie olympiade

made in flanders schreef:Is dat dan op 135?

In dat geval valt het nog mee, zonder voorbereiding en zo.
't was in procent,

maar da valt totaal nie in te schatten hoor,

ook al vond je het moeilijk, je kan mooie resultaten hebben.

Hoe hard ik ook mijn best doe, een vraag kan ik me niet meer herinneren...

(1 jaar is in deze context net iets te lang)

Berichten: 168

Re: Biologie olympiade

hehe, ik was er ook, maar k stond aan de andere kant!!! :roll:

DE vragen worden niet meegegeven om de simpele reden. De mensen die ze opstellen zouden anders elk jaar volledig nieuwe vragen moeten opstellen. En er kruipt nu al genoeg tijd in.

Je hebt zeker gelijk als je zegt dat de vragen niet simpel zijn. Laat je zeker niet weghouden van Biologie als je examen een fiasco was.

Ik ben bioloog en heb ook een eens goed moeten nadenken over de eerste 39 vragen. Maar ze zijn toch redelijk goed oplosbaar zenne. In de laaste 10 had ik echt niet veel zin... rekenen en nadenken, pffff

Soit, hopelijk vallen de punten goed mee...

je kan wel een heleboel voorbeeldvrafen vinden op de site van de bio olympiade...

grtz

dimi
** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Biologie olympiade

Dus, hoe slecht dit ook zal zijn, het kan zijn dat ik het volgend jaar goed doe in bio?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Biologie olympiade

Ik heb aan de Nederlandse meegedaan, en die was wel redelijk te doen Maar er staat ook boven dat het een wedstrijd en geen examen is, en dat de vragen daarop gemaakt zijn. Dus vrijwel niemand zal ze alles goed hebben, en je niet ontmoedigd raken als je van veel vragen het antwoord niet wist.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Berichten: 168

Re: Biologie olympiade

Dus, hoe slecht dit ook zal zijn, het kan zijn dat ik het volgend jaar goed doe in bio?


zeker weten.... als je maar je best doet!!
** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **

Berichten: 97

Re: Biologie olympiade

Ik heb aan de Nederlandse meegedaan, en die was wel redelijk te doen Maar er staat ook boven dat het een wedstrijd en geen examen is, en dat de vragen daarop gemaakt zijn. Dus vrijwel niemand zal ze alles goed hebben, en je niet ontmoedigd raken als je van veel vragen het antwoord niet wist.
Hoeveel punten had je?

Ik zit op 5 VWO en heb net bio 1 afgesloten en net een paar weken bio2 dus nog niet alle stof gehad. Maar het was wel makkelijk , als het examen makkelijker zou zijn zou dat wel mooi zijn. Maar ik betwijfel of dat zo is :roll: .

Ik had 64 puntjes , vast niet genoeg om door te gaan , maar zeker niet slecht voor iemand van 5 VWO.

Reageer