Kaas.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 52

Kaas.

Hey hey! :P

Ik heb een vraag over kaas:

Op een zuivelboerderij proeven veel mensen stukjes kaas van diverse ouderdom.. Zulke kazen gaan snel schimmelen.. Moeten ze de hele kaas weggooien of kun je de schimmel er gewoon afschaven, zonder gevaar voor de gezondheid?

Dankje! :roll:

-X-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Kaas.

Ik zou de kaas zeker niet weggooien, sommige schimmelkazen zijn heel lekker. Maar ik denk dat als je enkel de schimmel eraf schraapt dat je de kaas weer gewoon kunt eten. het is net met aardappelen, gewoon de slechte plekker eruit snijden.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 209

Re: Kaas.

Vergeet niet dat de mycotoxinen van schimmels diep in het product door kunnen dringen. Ook als er geen schimmel meer te zien in.

Het afschaven van de oppervlakkige schimmel is dan niet afdoende!

Met uitzondering natuurlijk van de schimmelkazen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Kaas.

Met uitzondering natuurlijk van de schimmelkazen


In schimmelkazen kunnen mycotoxinen van verkeerde (voor de mens giftige)schimmels net zo diep doordringen volgens mij.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 209

Re: Kaas.

In schimmelkazen kunnen mycotoxinen van verkeerde (voor de mens giftige)schimmels net zo diep doordringen volgens mij.
Idd.

Ik bedoelde dat de blauw- en witschimmels geen, voor de mens, schadelijke mycotoxines produceren en zelf niet giftig zijn voor de mens.

Hierdoor zijn ze voor consumptie geschikt en is afschaven dus niet nodig.

Reageer