Nostradamus

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Nostradamus

Wie iemand de titels van de boeken van nostrodamus en of daar plaatjes instaan of alleen tekst en de dikte want ik vond niks op bol.com

Gebruikersavatar
Berichten: 106

Re: Nostradamus

je kunt ook gewoon naar de bibliotheek gaan, als je daar naar nostradamus zoekt zijn er wel een aantal boeken. vaak zijn er bij sommige van zijn voorspellingen ook bijschriften over gebeurtenissen uit het verleden die kloppen met zijn voorspellingen.

en nu ik toch zie, je titel is nostrodamus ipv nostradamus

daarom zul je wel niks gevonden hebben

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Nostradamus

De "voospellingen" van Nostradamus zijn geschreven in kwatrijnen, in een mengeling van 16e-eeuws Frans, Grieks, Latijn, Portugees en Pronvencaals; de lettertjes zette hij expres in de verkeerde volgorde, de datum's heeft hij gecodeerd, maar of hij prentjes had weet ik niet.

Er zijn wel ongeveer een miljard boeken en boekjes over Nostradamus geschreven, in iedere taal die je maar wilt en sommige hebben meer prentjes dan tekst. Daarin staan dan een paar sterk geïnterpreteerde "voorspellingen" die uitgekomen zouden zijn beschreven. Je vind deze boeken in de slechtere boekhandel.

Hier is een stukje tekst met één prentje, jammer genoeg in zwart-wit want in de zestiende eeuw schilderde men nog niet in kleur, waar je waarschijnlijk veel meer aan gaat hebben dan aan de boeken van Nostradamus zelf of de vele flauwe afkooksels ervan.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 18

Re: Nostradamus

een griezelig feit over Nostradamus:

Hij had voorspeeld wanneer z'n graf zou geroofd worden. Een paar jaar later gebeurde dit daadwerkelijk, maar de rovers waren op slag verlamd van schrik. Nostradamus had in z'n hand namelijk een medaillon vast waarin de datum van die dag gegraveerd stond...(heb ik uit een boek van Charles Berlitz :roll: )
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts. [Albert Einstein]



If I have seen further than others, it is by standing upon the shoulders of giants[Sir Isaac Newton]

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Nostradamus

Hm, is dat echt of maak je ons een broodje aap wijs?
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Nostradamus

Hm, is dat echt of maak je ons een broodje aap wijs?
http://www.straightdope.com/mailbag/mnostradamus.html
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Berichten: 13

Re: Nostradamus

Legendes en mythes zijn nu eenmaal een vast stramien in de geschiedenis. Neem een paar heiligenverhalen en je zal al snel zien dat deze lichtjes verschillen met de werkelijkheid. Mensen benadrukken (liefst zo uitdrukkelijk mogelijk) het "bovennatuurlijke" van hun heiligen of voorbeelden.

bij deze: mogelijk, maar neigt naar het onmogelijke

grtz, Bram

Berichten: 1

Re: Nostradamus

ik heb een boek van hem hij heet ''de waarheid'' er is maar 1 plaatje in dat boek in dat is een foto van hemzelf

Gebruikersavatar
Berichten: 67

Re: Nostradamus

ik heb al verscheidene boeken over hem gelezen , en dingen die kloppen maar uiteindelijk zitten al die kwatrijnen vol over macht en overwinning en slechte tijden hongersnoob en ziekten, was deze pessimist ofzo :roll: ?

ik vind het wel facinerend via astrologie en geloof deze prestaties gedaan te hebben. het schijnt dat hij al van het voorant wist de datum van zijn overlijden + waneer ze hem gingen opgraven (tijdens de opgraving zat er zelfs al een briefje bij van de datum van de opgraving)dus ik denk dat je dan wel even schrikt als je mee deed aan de opgraving, ook heeft hij nog voorspellingen die nog moeten komen , zoals leven op andere locaties in de ruimte, mensen kunnen vlees teelten ( raar , hier geloof ik zo niet in) 3 de wereldoorlog. enzovoorts , wat denken jullie ervan?(oei ben vergeten kijken dat er al een treath van bestond :P hopelijk stoort dit niet)
Sometimes life on Earth is just the same as life on Jupiter.

Berichten: 89

Re: Nostradamus

Ik heb thuis een boek staan van Edgar Leone, hierin staan alle kwatrijnen in het frans en in het engels, ook ondersteunt door een hoop aanvullende informatie zoals een biografie, bibliografie, voorspellingen die onterecht aan Nostradamus zijn toegeschreven (zoals die 11 september grap)en een bespreking van allle kwatrijnen met eventuele gebeurtenissen waar ze naar verwijzen, kortom een zeer compleet naslagwerk...
All we can learn from history is that we can't learn from history...

Reageer