Hoe klein zou de kans zijn?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 312

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Interessant. 8)
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.

Berichten: 4.546

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

zeer zeer :roll: weet iemand hier misschien meer over?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 824

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Ik vraag me af of er echt leven is op deze planeten. Dat de planeten in de leefbare zone van HD 69830 liggen zegt natuurlijk niet alles. Al is er water, zoals wij dat dagelijks zien, kunnen de atmosferische aspecten van de planeten leven onmogelijk maken(denk ik). En van 'a thick gas envelope' word ik ook niet blij...
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 4.546

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

vergeet manen niet, en wat zou dat uitmaken? moet leven persee ontstaan op manieren die wij gewent zijn zeg maar, ik weet bijna zeker dat hte voor leven niet veel zou uitmaken, het zou er voor ons alleen zeeeeeer freaky uitzien :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 824

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Je hebt daar wel een punt. Men dacht altijd dat licht nodig was voor leven, studies op de bodem van de oceaan bewijzen het tegendeel. Leven moet ergens uit ontstaan, waar zou leven op zo'n planeet in vredes naam beginnen???
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 4.546

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

mijn gok zou zijn: in die nevel, op die planeet zou er dus veel vliegend en zwevend leven zijn (mijn gok) grote ballon achtige planten, vlieger achtige dingen en ga maar door, maja dat kunnen we p[as weten als we er heen gaan, en dat duurt laaaaaaaaang (met de tegenwoordige techniek)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 824

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Ik zat eerder te denken aan kleine eencellige organismen die in de hompen ijs zitten, maar je weet nooit nartuurlijk :roll:
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 4.546

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

die ook, alleen als het in de leefbare zone zit is er dus genoeg vloeibaar water. ik benn benieuwd wat we daarin de toekomst aantreffen, ik ben alleen bang dat ik dat niet mee rmeemaak :P (ik HAAT dat!!!)

ach misschien dat ze me daarvoor kunstmatig in leven kunnen houden ofzo, ik zal en moet de vondst van buitenaards leven meemaken!!! tsja, gedreven he :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 824

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Zeker... Je kan je inlaten vriezen, het enige nadeel is dat je dan niks meer weet van wat er eerst was. Het zal zijn alsof je een herzenbloeding hebt gehad, je moet alles opnieuw leren. Je doet er dus heel lang over om alles weer te kunnen doen, of dat het waard is betwijfel ik. Maar we zijn er nog niet, iets van 40/50 jaar geleden kwam er de eerste televisie, nu lopen we rond met plasma schermen van 7 bij 10 meter. Misschien lopen wij over 40 jaar allemaal op de maan of misschien zelfs mars, de tijd zal het ons leren...
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 312

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Je hebt daar wel een punt. Men dacht altijd dat licht nodig was voor leven, studies op de bodem van de oceaan bewijzen het tegendeel. Leven moet ergens uit ontstaan, waar zou leven op zo'n planeet in vredes naam beginnen???


Meerdere astrobiologen beweren dat het leven op aarde is onststaan doordat er door de straling van de zon aminozuren werden gevormd, dit zijn dan weer bouwstenen van eiwitten. En eiwitten zijn al leven.
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.

Berichten: 312

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Europa, een maan van Jupiter ziet er uit alsof er onder het ijsoppervlak een oceaan van water zit. Astrobiologen verwachten daar leven te vinden.
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.

Berichten: 824

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Meerdere astrobiologen beweren dat het leven op aarde is onststaan doordat er door de straling van de zon aminozuren werden gevormd, dit zijn dan weer bouwstenen van eiwitten. En eiwitten zijn al leven.


En toch leven er ver beneden de zeespiegel diertjes die geen zonlicht nodig hebben maar leven op, ik geloof, koolstof, dat zich vormt door het vulkanisme op de zeebodem. Zie ook deze site waar dat allemaal goed wordt uitgelegt.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 312

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Phaesimbrotos schreef:Meerdere astrobiologen beweren dat het leven op aarde is onststaan doordat er door de straling van de zon aminozuren werden gevormd, dit zijn dan weer bouwstenen van eiwitten. En eiwitten zijn al leven.


En toch leven er ver beneden de zeespiegel diertjes die geen zonlicht nodig hebben maar leven op, ik geloof, koolstof, dat zich vormt door het vulkanisme op de zeebodem. Zie ook deze site waar dat allemaal goed wordt uitgelegt.


Maar ik heb het weliswaar over het ontstaan van leven. Niet over waar leven mogelijk is. :roll:
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.

Berichten: 824

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Maar ik heb het weliswaar over het ontstaan van leven. Niet over waar leven mogelijk is.   :roll:


Komt dat niet bijna op het zelfde neer? Leven kan alleen ontstaan op een plek waar leven mogelijk is. De zeebodem bewijst dat er niet altijd de dingen hoeven te zijn die wij nodig achten om in leven te blijven.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 19

Re: Hoe klein zou de kans zijn?

Meerdere astrobiologen beweren dat het leven op aarde is onststaan doordat er door de straling van de zon aminozuren werden gevormd, dit zijn dan weer bouwstenen van eiwitten. En eiwitten zijn al leven.


bedoel je dat in de zin van dat eiwitten praktisch leven is omdat er zo leven ontstaat, of ben je ervan overtuigd dat eiwitten leven?

Reageer