ik zit met het volgend probleempje ivm een vraagstuk chemie:
de feiten
Er wordt in de syllabus helemaal geen woord over gerept... vreemd eigenlijk. De enige oplossing die erbij staat is 0.026...maar zowel de positieve als de negatieve wortel zijn geldig! Het is mogelijk dat voor het chemisch vraagstuk, één van beide oplossing fysisch geen betekenis heeft.
TD! schreef:maar zowel de positieve als de negatieve wortel zijn geldig! Het is mogelijk dat voor het chemisch vraagstuk, één van beide oplossing fysisch geen betekenis heeft.
Er wordt in de syllabus helemaal geen woord over gerept... vreemd eigenlijk. De enige oplossing die erbij staat is 0.026...
Zoals je ziet is de andere oplossing fysisch onmogelijk, dat zal meestal het geval zijn bij dit soort vergelijkingen. Je kan echter op voorhand niet weten of de negatieve of positieve wortel de 'goede oplossing' gaat zijn, dus is het nogal slordig dat je cursus in de oplossing gewoon zonder uitleg de positieve oplossing neemt. Volgende keer zou de correcte oplossing wel eens de negatieve wortel kunnen zijn...Er wordt in de syllabus helemaal geen woord over gerept... vreemd eigenlijk. De enige oplossing die erbij staat is 0.026...
inderdaad... pfff wat een boeltje hier weer in die cursus zeg.x = 3 is een nulpunt van de eerste noemer maar niet van de tweede...