Springen naar inhoud

Correlatie

• Log in om te kunnen reageren

Jelly

Jelly

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2006 - 10:24

Ik ben voor een afstudeeropdracht bezig en moet hiervoor de rho berekenen, dit zou met correlatie moeten heb ik opgevangen, echter zie ik daar nergens de rho staan als ik het uitreken.

Is rho (ongeveer hetzelfde) als de 2-tailed p?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9899 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 14 juni 2006 - 10:46

Rho is het symbool voor de correlatie en ligt tussen -1 en +1. Dus als je de correlatie moet berekenen moet je rho bepalen!

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 juni 2006 - 11:09

Correlatie coefficient

Jelly

Jelly

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2006 - 14:19

Bedankt voor de snelle reacties, dat artikel op Wikipedia had ik ondertussen al doorgelezen. Maar ik bereken met het computerprogramma Analyze-it waar ik een "profiel" kan kiezen. Daar heb ik Correlatie -> Pearson gekozen.

Ik krijg er alleen geen rho te zien, alleen de 2-tailed p met (in mijn geval) een waarde erachter van 0,8315. Dat is dan hetzelfde als rho neem ik aan?

dr. E. Noether

dr. E. Noether

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2006 - 16:29

Nee, de p-waarde is compleet wat anders; zoek maar eens met google op p-waarde. De correlatiecoŽfficiŽnt is genoteerd met r.

N.B. Misschien verstandig als je de achterliggende gedachte van de betreffende toets, hier de 'Pearson correlatietoets', nog eens bestudeerd.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures