phantoms

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 579

phantoms

Ik ben niet zo natuurkundig onderlegd. Maar ik kwam deze pagina tegen...

onvoorstelbaar

groetjes, Henriette


Gebruikersavatar
Berichten: 579

Re: phantoms

Superbe :roll: dank je wel!

Nou dan kan deze wel op slot..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: phantoms

Henriette schreef:Ik ben niet zo natuurkundig onderlegd. Maar ik kwam deze pagina tegen...  

onvoorstelbaar

groetjes, Henriette
ik heb niet het gevoel dat ik 11 mijl opzij zit te schuiven om van dat proton naar dat elektron te reizen. Ik lees iets verkeerd, ik snap iets niet, mijn browser belazert me of de pagina is geen 11 mijl breed....... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: phantoms

Jan van de Velde schreef:
Henriette schreef:Ik ben niet zo natuurkundig onderlegd. Maar ik kwam deze pagina tegen...  

onvoorstelbaar

groetjes, Henriette
ik heb niet het gevoel dat ik 11 mijl opzij zit te schuiven om van dat proton naar dat elektron te reizen. Ik lees iets verkeerd, ik snap iets niet, mijn browser belazert me of de pagina is geen 11 mijl breed....... :roll:
dat had ik ook al :P
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage

Gebruikersavatar
Berichten: 579

Re: phantoms

Misschien ligt het hier aan:
If your monitor displays 72 pixels to the inch, then that works out to eleven miles - making this possibly the biggest page you've ever seen.
Maar bij mij is het ook te overzien... zeker geen 11 miles. Maar ik vind de verhoudingen frappant tussen proton en electron. En hoeveel afstand en naar verhouding tussen zit.

Maar dat zal voor jullie wel gesneden koek zijn :roll: ... heb met plezier het andere draadje gelezen die Holycow aanhaalde.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: phantoms

Beetje raar: volgens de huidige theorie heeft het electron helemaal geen afmetingen. Dus als je die opschaalt tot 1 pixel, dan is het proton toch oneindig groot geworden?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: phantoms

Beetje raar: volgens de huidige theorie heeft het electron helemaal geen afmetingen. Dus als je die opschaalt tot 1 pixel, dan is het proton toch oneindig groot geworden?


ik durfde het zelf niet zeggen, maar als jij het zegt ...

Gebruikersavatar
Berichten: 579

Re: phantoms

Wat is een electron dan precies? (nieuwsgierig :roll: )
Bonum vinum laetificat cor hominis

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: phantoms

Wat is een electron dan precies? (nieuwsgierig :roll: )

Dar is iedereen, inclusief de geelrden, eigenlijk wel nieuwsgierig naar :P
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 130

Re: phantoms

Een elektron is een deeltje dat golffuncties heeft :roll:

Zo kan je het dus niet meer voorstellen op een tekening. Het is een te abstract begrip.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: phantoms

Wat is een electron dan precies? (nieuwsgierig :roll: )


je kunt het gewoon bekijken als een manifestatie van enkele eigenschappen (massa, lading, ...) op een bepaalde plaats op een bepaald tijdstip en die plaats veranderd in de tijd als gevolg van die eigenschappen die die interageren met andere deeltjes die dezelfde soort eigenschappen hebben

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: phantoms

Beetje raar: volgens de huidige theorie heeft het electron helemaal geen afmetingen. Dus als je die opschaalt tot 1 pixel, dan is het proton toch oneindig groot geworden?
TBD schreef:Een elektron is een deeltje dat golffuncties heeft   :roll:  

Zo kan je het dus niet meer voorstellen op een tekening. Het is een te abstract begrip.
:wink:

zou het niet zo kunnen zijn dat een electron uit pure negative energie bestaat, dat door een of andere kracht bij elkaar word gehouden(sterke kern kracht misschien)
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: phantoms

zou het niet zo kunnen zijn dat een electron uit pure negative energie bestaat, dat door een of andere kracht bij elkaar word gehouden(sterke kern kracht misschien)


Zou je dit soort modern-natuurkundige begrippen in hun juiste context willen gebruiken? Je post zoals hij er nu staat, slaat namelijk nergens op...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: phantoms

joeroe schreef:zou het niet zo kunnen zijn dat een electron uit pure negative energie bestaat, dat door een of andere kracht bij elkaar word gehouden(sterke kern kracht misschien)
Zou je dit soort modern-natuurkundige begrippen in hun juiste context willen gebruiken? Je post zoals hij er nu staat, slaat namelijk nergens op...
Ik dacht al dat ik zo'n antwoord zou krijgen.

Ik bedoelde eigenlijk energie met een negatieve lading :roll:
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage

Reageer