[raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 75

[raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Ik heb een coderingsmethode voor getallen ontwikkeld en ik wil graag weten of hij veilig is. Ik geef eerst een paar voorbeeld getallen en later ga ik hinds geven. Vragen zijn welkom.

Afbeelding=50

Afbeelding=100

En dit is mischien nog een handige sleutel :wink: :Afbeelding

Wie lukt het? Ik ben benieuwt!

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

eew schreef:Ik heb een coderingsmethode voor getallen ontwikkeld en ik wil graag weten of hij veilig is. Ik geef eerst een paar voorbeeld getallen en later ga ik hinds geven. Vragen zijn welkom.

Afbeelding=50

Afbeelding=100

En dit is mischien nog een handige sleutel :wink: :Afbeelding

Wie lukt het? Ik ben benieuwt!
kan ik aannemen dat verschillende getallen voor verschillende vijfers bestaan!?

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

oops vijfers=cijfers!

Berichten: 510

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Kan je meer voorbeelden geven. Ik denk dat als je er maar 2 laat zien er meerdere mogelijkheden zijn :shock: !

Groetjes Kasper

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Ik kan je vertellen dat de pijlen niet voor een cijfer staan. En dat het niet decimaal is. Met meer voorbeelden schiet je waarschijnlijk niet veel op!

Berichten: 338

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

eew schreef:Ik heb een coderingsmethode voor getallen ontwikkeld en ik wil graag weten of hij veilig is. Ik geef eerst een paar voorbeeld getallen en later ga ik hinds geven. Vragen zijn welkom.

Afbeelding=50

Afbeelding=100

En dit is mischien nog een handige sleutel :wink: :Afbeelding

Wie lukt het? Ik ben benieuwt!
Staat 50 voor 50% van alle richtingen in 'n 2D-vlak? En 100% voor alle mogelijke richtingen in zo'n vlak? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Je zit er helemaal naast. Zal ik nog een tip geven?

Berichten: 135

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Er zijn vierentwintighonderdendrie oplossingen te verzinnen voor dit raadsel. Een voorbeeld is: Alle schuine pijlen zijn 12,5, de rest zijn 25. Binnen de wolk staat de som.

En nu zonder dat de pijlen een cijfer voorstellen. 3 pijlen zijn 50, 4 pijlen zijn 100.

En nu MET extra verband. Met 1 pijl extra wordt de uitkomst 2x zo groot.

Gebruikersavatar
Berichten: 20

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Errug veel mogelijkheden ja... In dat opzicht is dat wel fijn omdat jij dan alleen die code weet. Het is vast niet te kraken (erachterkomen welke codering je nou gebruikt)

Berichten: 683

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Er zijn vierentwintighonderdendrie oplossingen te verzinnen voor dit raadsel. Een voorbeeld is: Alle schuine pijlen zijn 12,5, de rest zijn 25.
Maar ik denk dat je met de code alle getallen kunt maken tot op zekere hoogte. Dus in ieder geval 1 tot en met 100, dit kan niet met 12,5 en 25.

En bovendien:
Ik kan je vertellen dat de pijlen niet voor een cijfer staan. En dat het niet decimaal is.

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Je kan alle getallen maken.

En ik heb nog niets gezien dat in de buurt komt.

Berichten: 226

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

De code is niet eenduidig.

Die ene die jij bedacht hebt, is 1 van de vele mogelijke.

Berichten: 683

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Vragen zijn welkom.
Hoe maak je het getal 1? :wink:

Berichten: 510

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Vragen zijn welkom.
Hoe maak je negatieven getallen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: [raadsel] Wie kan mijn code kraken?

Ik heb een coderingsmethode voor getallen ontwikkeld en ik wil graag weten of hij veilig is. Ik geef eerst een paar voorbeeld getallen en later ga ik hinds geven. Vragen zijn welkom.
Een coderingsmethode is vooral leuk als je er ook iets mee codeert. Als de Duitsers nooit een bericht via hun Enigma machine hadden verzonden, was die code ook nooit gekraakt.

Maw codeer alle getallen waarom gevraagd wordt. En begin maar alvast met het neerzetten van de getallen van 0 tot 100.

Of stop je code ergens ver weg in een kluis en val ons er niet mee lastig.
eew schreef:Je kan alle getallen maken.

En ik heb nog niets gezien dat in de buurt komt.
Dan heb je niet goed gezocht of je code is niet goed. De kans dat je iets hebt verzonnen dat én goed is én nog niet bestaat is nihil.

Reageer