politiekers betrokken bij Dutroux affaire (videobeelden)

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 792

politiekers betrokken bij Dutroux affaire (videobeelden)

Hallo,

zoals gewoonlijk weet ik niet zo goed waar ik dit moet zetten, aan de ene kant gaat dit over politiek en recht in België, aan de andere kant heeft de Dutroux affaire ons land zodanig op zijn kop gezet dat het eventueel bij geschiedenis kan.

In elk geval, dit is mijn vraag:

Toen in 1996 Dutroux in België werd gearresteerd voor ontvoering, werden er videobanden gevonden bij hem. Er werd gemeld aanvankelijk dat daarop ongepaste handelingen met minderjarigen te zien waren, en dat er bekenden (politiekers) herkend waren.

Nadien heb ik daar niet meer van gehoord, tot in een discussieprogramma (vermoedelijk TerZake) justitieminister De Clerck kon opgebeld worden door kijkers om vragen te beantwoorden. Een redelijk jonge kijker stelde de terechte vraag : "Hoe zit dat nu met die videobeelden?" Het antwoord was : "De onderzoekers moeten dat versneld bekijken want het is zoveel beeldmateriaal. Ze moeten het nu aan normale snelheid herbekijken om het echt grondig te bestuderen" of zoiets.

Ondertussen zijn we 2006, en het proces van Dutroux en zijn handlangers was in 2004. Heeft iemand daar nog iets van gehoord? Zijn er mensen officieel beschuldigd? Ikzelf beschuldig niemand (hoe zou ik kunnen?) maar misschien is er hier iemand die daar toevallig wel iets heeft over gehoord?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: politiekers betrokken bij Dutroux affaire (videobeelden)

Over het algemeen praten we over geschiedenis als het meer dan 25 jaar geleden is. Veel van de gebeurtenis in het Dutroux feuilleton zijn maar een paar jaar oud.

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: politiekers betrokken bij Dutroux affaire (videobeelden)

Dus het staat op de juiste plaats, wil je zeggen?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: politiekers betrokken bij Dutroux affaire (videobeelden)

Ik vind van wel. Maar kan geen antwoord geven op je vraag helaas.

Berichten: 89

Re: politiekers betrokken bij Dutroux affaire (videobeelden)

Je hebt het over de 'roze baretten' hoogstaande personen die zich met zulke zaken bezig houden(zelfs de koning werd genoemd)...daar ga je niks meer van horen want alle materiaal is vernietigd en de getuigen het zwijgen opgelegd...

Iemand uit de adel heeft ooit zijn verhaal daarover gedaan...het is al langer bekend dat hoogstaande personen perverse kantjes hebben...allerlei perverse feestjes ed...maar het kan blijkbaar niet pervers genoeg zijn...

Een 2de punt was het afpersen van dezelfde personen door de maffia : je stuurt een jonge poesje op ze af en je legt alles vast op camera...dan ben je wel even buitenschot als je iets mispeutert...ook handig als je iets nodig hebt...

Dan zijn er ook de getuigenissen van mensen die in de buurt van asielcentra wonen...s'nachts komen er daar chique wagens toe en even later zijn ze terug weg met?(kinderen zonder ouders?)Personen die niet gekend zijn en dus ook niet gemist worden?

Het is wachten tot er eens iemand die zulke bewijzen en beelden heeft tot die er met naar de pers loopt...

Reageer