Opvoeding kat

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3.165

Opvoeding kat

Een vriendin van mij heeft een jonge kat die weigert om uit zichzelf in de kattenbak te stappen. Hij lijkt te beseffen dat hij daar zijn behoefte kan doen maar hij wilt er niet uit zichzelf instappen.

Hij gaat soms voor de bak zitten en dan zielig miauwen totdat zij de kat in de bak zet en dan doet hij zijn behoefte. Het lijkt er op dat hij angst heeft voor de klep.

Ik ben dus op zoek naar goede truucs om die kat te leren uit zichzelf in de bak te stappen wanner hij een boodschap moet doen. Heeft iemand een goed idee :roll:

Berichten: 68

Re: Opvoeding kat

Laat het katje wennen met lekker eten (stukje vis of iets dergelijks)......

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Opvoeding kat

albert davinci schreef:Het lijkt er op dat hij angst heeft voor de klep.

.........

Heeft iemand een goed idee :roll:
Klep er uit slopen.

Berichten: 199

Re: Opvoeding kat

...kijken op het forum van katten.pagina.nl .

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Opvoeding kat

De hele kap eraf halen inclusief de klep.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 4.546

Re: Opvoeding kat

ja of een wasteiltje met kattengrit, ook is aan te raden bijv een krant met de geur van de kat erin te leggen, waar ie bijvoorbeeld al heeft op geplast ofzo. werkte bij ons thuis heel goed :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 3.165

Re: Opvoeding kat

De klep er uit halen is geen optie omdat ze dan last vreest te krijgen van de stank.
ja of een wasteiltje met kattengrit, ook is aan te raden bijv een krant met de geur van de kat erin te leggen, waar ie bijvoorbeeld al heeft op geplast ofzo. werkte bij ons thuis heel goed
Ik vind dat een heel interessant idee. Katten gaan sterk op de geur af. Dat zal ik alvast gaan aanbevelen.

Ik zal ook eens kijken op dat forum.

Alvast merci voor de ideeën.

Berichten: 333

Re: Opvoeding kat

simpel katje erin zetten wachten tot ze terug buitenkomt en er herhaaldelijk terug inzetten, en het klepje niet openhouden maar met haar kopje de klep naar binnen drukken zodat ze gewend wordt hoe het werkt.

Berichten: 118

Re: Opvoeding kat

simpel katje erin zetten wachten tot ze terug buitenkomt en er herhaaldelijk terug inzetten, en het klepje niet openhouden maar met haar kopje de klep naar binnen drukken zodat ze gewend wordt hoe het werkt.


Idd, laten zien dat het moet, en laten wennen dat het niet eng is. Ik heb thuis 2 bijzonder eigenwijze katers.. en menig meingsverschil gewonnen. Gewoon de baas zijn en concequent volhouden. Als het goed is vertrouwd dat beestje jouw (of wie de oppasser dan ook is) genoeg om jouw wens te accepteren. Werkt , op den duur, ook met eten, sloop acties en dergelijke :)

Reageer