Moeten vissen drinken ?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 10

Moeten vissen drinken ?

Moeten vissen drinken ?

Het is misschien een rare vraag, maar ik wil het toch graag weten en ik kan er niks over vinden. Persoonlijk denk ik dat vissen geen zweetklieren hebben en heel efficiënt omgaan met hun vochtverbruik en dat ze voldoende vocht binnen krijgen door het voedsel dat de eten. Als vissen wel drinken, hoe zit het dan met de zoutwater vissen ?

Ik hoop dat iemand kan uitleggen hoe dit precies zit.

Alvast bedankt !

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Moeten vissen drinken ?

An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 10

Re: Moeten vissen drinken ?

ja, ja, ik had misschien beter moeten zoeken, dan had ik het misschien wel kunnen vinden. Maar goed..., bedankt voor de info. Ik ben weer iets wijzer geworden :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Moeten vissen drinken ?

maar dan zouden de andere niet kunnen genieten van een leuke vraag.

merci

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Moeten vissen drinken ?

Het vereenvoudige antwoord op deze vraag was dus, vissen drinken niet maar nemen water op via hun huid.

Als bv. een snoek een andere vis opeet, komt er toch veel water binnen in zijn "mond". Of spuwt hij het dan uit? Of eet hij heel proper?
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Reageer