Wat is er allemaal opgelost in water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Wat is er allemaal opgelost in water

Hey ik moet op school weten wat er allemaal in allerlij soorten water is opgelost,

de soorten water zijn: slootwater, regenwater en zuiver water :)

Zou iemand mij daar mee kunnen helpen???

Alvast bedankt,

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Wat is er allemaal opgelost in water

Zuiver water bevat per definitie geen opgeloste stoffen.

regenwater, zal je hooguit wat zouten in aantreffen. Dit komt doordat zouten die in de lucht rondzweven een ideaal middel zijn voor waterdamp om aan te gaan zitten. Dit is dus in een zeer lage concentratie aanwezig.

Slootwater zal ook zouten en mineralen bevatten. Voor de rest is het een brei van organische stoffen en bestrijdingsmiddelen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: Wat is er allemaal opgelost in water

Hoort zeewater ook niet bij allerLEI soorten water??

En in bronwater vind je ook mineralen. Nou zijn er evenveel bronwaters als bronnen (hangt er een beetje van af uit welke soort bodemlagen dat bronwater afkomstig is), maar kijk maar eens op het etiket van een flesje. Soms vind je hier ook redelijke hoeveelheden koolzuur in opgelost, al vraag ik mij eerlijk gezegd af of dat ooit zoveel kan zijn als dat er uit een flesje komt. In Griekenland zijn er zelfs bronnen waaruit ethyleengas omhoog borrelt, en waar waarschijnlijk de "trances" van het Delphi-orakel vandaan kwamen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Wat is er allemaal opgelost in water

In water zit ook altijd wat gassen opgelost (zoals CO2).

Berichten: 4

Re: Wat is er allemaal opgelost in water

Oke bedankt voor de reacties, ik heb er een goede voor gekregen

Reageer