Wiskunde studie starten

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 46

Wiskunde studie starten

Ik wil een studie wiskunde starten maar vraag me af bij welke universiteit dat het beste wordt gegeven. Ik wil een keuze maken uit Nijmegen (RU), Eindhoven (Tue) en Utrecht (UU). Hoe zijn de huidige wiskundestudenten tot een keuze gekomen?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wiskunde studie starten

Hier zullen er wel 'enkele' rondlopen, maar ik betwijfel dat je genoeg wiskundestudenten zal vinden om een (redelijk) objectief oordeel daar over te krijgen.

Soms verschillen de programma's wat, afhankelijk van de universiteit, je zou kunnen rekening houden met je interesses, de nabijheid, ...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: Wiskunde studie starten

Ik heb wiskunde in Groningen gestudeerd. Het verschil tussen de zuivere wiskunde (algebra/analyse) en de technische wiskunde was groot en al snel duidelijk. Ik ben technisch gaan doen onder andere door de betere toekomstperspectieven. Wil je ook meer de toegepaste kant op, zou ik zeker Eindhoven kiezen. Ben je meer liefhebber van algebra, dan kun je beter een van andere kiezen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nauwelijks op de hoogte ben van de huidige studieinhoud op alle drie de universiteiten. Het voordeel van Groningen was dat er je na 1 jaar kon kiezen kon kiezen voor zuivere of technische wiskunde, beiden met verschillende afstudeerrichtingen. Kon ik er nog wat langer over nadenken.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Wiskunde studie starten

Ik ben net (dit schooljaar) begonnen in Utrecht