mensen invriezen

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

mensen invriezen

bij het stilzetten van alle deeltjes gebeurt er iets met de tijd daar ben ik van overtuigd, hoe verklaar je anders dat wanneer ze mensen invriezen en die dan ooit zouden kunnen ontdooien zonder gevolgen heeft de tijd voor die mensen ook iets gedaan alleen ik ben nog niet zeker wat of hoe ik het moet uitleggen.

Berichten: 510

Re: mensen invriezen

Als er een varken geslacht wordt, en je vriest deze in, dan blijft het vlees toch ook goed? Waarom zal dit bij mensen dan niet zo zijn. En ik denk dat als je eenmaal ingevroren bent je nooit meer tot leven gewekt kan worden! En alle deeltjes van een mens stilzetten is echt onmogelijk!

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: mensen invriezen

Als je het absolute nulpunt haalt,dan staan toch alle deeltjes stil?(Maar die kan niet gehaald worden)

Re: mensen invriezen

Als je een mens invriest gaan door uitzetting van water de cellen kapot. In welke mate weet ik niet, de smaak gaat waarschijnlijk niet verloren :shock: . Daarom is het dus nog niet mogelijk. Ze zijn al wel bezig met een methode om toch in te vriezen waarbij deze uitzetting voorkomen wordt.

Het stilzetten van deeltjes is gedefinieerd als het stilzetten van atomen die normaal trillen. De elektronen blijven echter gewoon bewegen. Zou dit niet het geval zijn dan zou de werking van dergelijke elektronen opgeheven worden en het voltallige weefsel of materiaal uit elkaar vallen tot een hoopje losse atomen.

Re: mensen invriezen

Je bestaat vooral uit water.Om water in te vriezen zonder dat het uitzet zul je eerst de natuurwetten moeten veranderen.De kracht waarmee water uitzet is niet te stoppen.Het kan gesteente van duizenden ton doen splijten.Het invriezen van mensen is alleen maar goed om de zakken van de goedgelovige erfgenamen wat lichter te maken.Stel je voor,dat je,je zuurverdiende centen moet spenderen om een verre voorvader op temperatuur te houden.Alles moet door iemand betaald worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 141

Re: mensen invriezen

bij het stilzetten van alle deeltjes gebeurt er iets met de tijd daar ben ik van overtuigd.
Dit heeft niks te maken met het stil leggen van de deeltjes, maar met het stil leggen van alle processen in het lichaam. Een soort van overdreven winterslaap als het ware. Alle 'levensprocessen' worden stil gelegd waardoor er geen veroudering optreed.

Een beer houdt een winter slaap waarbij zijn hartslag, ademhaling, stofwisseling etc sterk vertraagd worden, maar de tijd gaat voor de beer even snel als voor een mens die geen winterslaap houdt. De winter duurt voor beiden even lang en heeft even veel dagen en nachten. Alle processen hebben gewoon meer tijd nodig omdat de bacterien, schimmels, etc op een veel lager niveau functioneren.
"Jij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later."

"Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat."

Re: mensen invriezen

Een beer die een winterslaap houdt is niet bevroren.Die beer heeft nog altijd lichaamstemperatuur en leeft.Een ingevroren mens is dood.Een proces dat onomkeerbaar is.Een lichaam dat ingevroren wordt is onherroepelijk beschadigd.Als die beer zou bevriezen komt die nooit meer uit zijn winterslaap,dan is hij dood.Die beer is sterk vermagerd na de winter omdat hij door vet te oxideren een zekere lichaamstemperatuur op peil moest houden.Als je vingers of je tenen door en door bevroren zijn dan ben je ze kwijt.

Berichten: 73

Re: mensen invriezen

De Boskikker kan tijdens de winterslaap temperaturen tot 8 graden onder nul aan.

Ze gebruiken de glucose in hun lichaam als antivries zodat de vitale organen niet bevriezen. Normaal vormen zich in de cellen ijskristallen die het celmembraan doen doorboren.

Ongeveer 65% van het water in de kikker bevriest. Als je ze dan even stoort (door ze bijvoorbeeld even aan te raken) dan bevriest de kikker en sterft ie.

Geen enkel ander dier kan dit verder.


http://bartvermeulen.sp.nl/weblog/index.php?p=109

Gebruikersavatar
Berichten: 141

Re: mensen invriezen

@ Roger:

Ja, ik gebruikte de beer even als voorbeeld dat de processen gewoon langzamer gaan lopen. Hoe kouder hoe langzamer die processen verlopen. Bij invriezen gaat er van alles stuk en dood in je lichaam, waardoor je niet meer 'opgestart' kunt worden. Maar ik bedoel aan te geven dat dit allemaal niks te maken heeft met 'tijd'. Versmipeld gezegd is er bij het invriezen gewoon een vertraging in de processen that's all. Dat is dus inclusief de verteringsprocessen, waardoor er wel eens een goede mamoet in het ijs gevonden wordt. Bij een veenlijk heb je hetzelfde, alleen is daar het gebrek aan zuurstof de reden dat alle processen stil liggen, en niet de lage temperatuur.

@ Pietje:

Planten doen excact hetzelfde. Bij boerenkool wordt altijd gezegd dat je daar eerst 'de vorst overheen moet laten gaan'. De achterliggende reden hiervoor is ook dat er meer glucoses aangemaakt worden (anti-vries) waardoor de kool beter smaakt.
"Jij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later."

"Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat."

Berichten: 212

Re: mensen invriezen

Ik ben het er geheel mee eens dat een ingevroren volwassene niet meer tot leven kan komen.

Maar het kan wel met embryo's en ei- of spermacellen.

Die kunnen jarenlang ingevroren worden in vloeibare stikstof van 196 graden onder nul, en daarna ontdooit worden en een levende baby voortbrengen.

RARA hoe kan dat dan??

Gebruikersavatar
Berichten: 141

Re: mensen invriezen

Omdat ALLE processen zeer sterk vertraag worden dus! > Het is dus feitelijk meer een scheikunde/biologie fenomeen.
"Jij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later."

"Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat."

Berichten: 10

Re: mensen invriezen

mensen invriezen zou alleen kunnen als je het water zou kunnen vervangen door suikers. Zoals een of andere kikker ook doet.

Reageer