Springen naar inhoud

Ammoniak uit kuisproduct halen

• Log in om te kunnen reageren

Dutchie

Dutchie

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 december 2004 - 15:34

hallo,
ik heb een vraagje. Ik doe mijn eerste jaar industrieŽl ingenieur, en we moeten voor practicum chemie in een aantal lessen (we krijgen wel meer dan tijd genoeg) hat actieve bestandsdeel uit een kuisproduct krijgen.
Wij hebben glanzer superclean gekregen, dit lijkt me een ontvetter aangezien er ammoniak inzit.(Ik vind geen info over de andere stoffen in het product.. ) Nu moeten we die ammoniak deruit kunnen halen.

Weten jullie hoe ik dit probleem oplos ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 03 januari 2005 - 11:31

Ammoniak(gas)lost geweldig goed op in water.Bij een temperatuur van 70įC komt het gas terug vrij.Dus verwarmen en het gas terug opvangen in ijskoud gedistilleerd water.Ammoniak vormt met water NH4OH en er komt warmte vrij.Probeer eens met een paar druppels in een reageerbuisje op te warmen.

Robin85

Robin85

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2005 - 16:29

er kan 1200 liter ammoniak gas in een liter water N.O.
ter info :shock: das behoorlijke pak

somebody

somebody

• >25 berichten
  • 45 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2005 - 21:25

NH4OH bestaat niet, alleen NH4+ en OH- ionen.
Miss kan je het NH3 opvangen in een cilinder oid en er water door vernevelen, lijkt me beter en dan verlies je een stuk minder lijkt me.

Zoek eens de MSDS van het product op, daar staat denk ik alle info wel in die je nodig hebt en miss zitten er wel meerdere actieve bestand delen in, of gaat het alleen om de ammonia?

Als het alleen om de NH3 gaat dan is het net voortgezet onderwijs scheikunde..simpel dus.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures