Hoe kopieer je een eiwit

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Hoe kopieer je een eiwit

ff vraagje.. hoe kopier je een eiwit??? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Hoe kopieer je een eiwit

Ik heb er een nieuw onderwerp van gemaakt.

Hoe je een eiwit kopieert: zorg dat je het gen dat voor het eiwit codeert te pakken krijgt, en zorg ervoor dat die aan de slag gaat, maar een eiwit is op zich volgens mij niet te kopieren. een eiwit is een zeer complex molecuul, dat opgebouwd is uit vele aminozuren. Die aminozuren hebben een bepaalde volgorde, en een bepaalde configuratie (secundaire structuur).

Die secundaire structuur zit ook weer op een bepaalde manier in elkaar gevouwen, dat is de tertiaire strucuur.

Dan is er ook nog een quarternaire structuur. Al met al heel veel informatie die je zou moeten te weten komen om een kopie te kunnen maken. Dat kan dan ook haast niet. Eenvoudiger is het gen opsporen, dat inbrengen in een vector-DNA, dat in een geschikte E.Coli brengen, en de E. coli gaat dan je eiwit voor je produceren.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 6

Re: Hoe kopieer je een eiwit

Het Human Genome Project (dat nu de genen van mensen onderzoekt) wil zich in het vervolg ook bezig houden met het ontcijferen van eiwitten en ik neem aan dat ze daarbij, weliswaar aangepast, een heel eind dezelfde procedure gebruiken, die van het fluorensceren en de techniek van Sanger.

Reageer