hoe komen er kuiltjes in je wangen?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 33

hoe komen er kuiltjes in je wangen?

De titel bevat de vraag.

én hoe zou het komen dat het bij sommige mensen wel voorkomt en bij anderen niet als ze lachen?

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: hoe komen er kuiltjes in je wangen?

dat is gewoon genetisch, net als waarom sommige mensen wel sproeten hebben en anderen niet, of hoe de haarlijn loopt, of wat je haarkleur is, je hebt t nou eenmaal.. Maar t heeft te maken met de spieren in de wang, die zullen wel een fractie anders aangehecht zitten, of anders spannen? iets in die richting.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 3.165

Re: hoe komen er kuiltjes in je wangen?

Volgens mij heeft het ook met het corpus adiposum buccae (vetophoping) te maken dat de één meer kuiltjes heeft dan de ander (stond in mijn lesstof).

Mogelijk speelt de elasticiteit van de lokale huid ook een rol net als dat oudere mensen rimpels krijgen en je bij twintigers en dertigers ziet dat ze steeds meer plooien in het gezicht krijgen, van de bovenste mondhoeken naar de onderkant van de neus bijvoorbeeld.

Berichten: 33

Re: hoe komen er kuiltjes in je wangen?

dat is gewoon genetisch, net als waarom sommige mensen wel sproeten hebben en anderen niet, of hoe de haarlijn loopt, of wat je haarkleur is, je hebt t nou eenmaal.. Maar t heeft te maken met de spieren in de wang, die zullen wel een fractie anders aangehecht zitten, of anders spannen? iets in die richting.


Anders aangehechte spieren? Hoe dan? Hebben die kuiltjes dan hechtingen met spieren? Ik denk dat ze er eerder los van staan.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: hoe komen er kuiltjes in je wangen?

albert davinci schreef:Volgens mij heeft het ook met het corpus adiposum buccae (vetophoping) te maken dat de één meer kuiltjes heeft dan de ander (stond in mijn lesstof).

Mogelijk speelt de elasticiteit van de lokale huid ook een rol net als dat oudere mensen rimpels krijgen en je bij twintigers en dertigers ziet dat ze steeds meer plooien in het gezicht krijgen, van de bovenste mondhoeken naar de onderkant van de neus bijvoorbeeld.


Volgens mij praten jullie nu langs elkaar heen. Kuiltjes in de wangen moet niet worden verward met 'pokdalig'
"Meep meep meep." Beaker

Reageer