Thee

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 12

Thee

hoi.

ik wist niet of ik het hier moest zetten of bij medisch dus verplaats het aub als het fout staat hier.

ik hoorde dat thee een hoop doel einden heeft.

bijvoorbeeld dat je het goed kan roken, ze zeggen dat je daardoor gaten in je longen krijgt,

dan kan toch niet ofwel ? want dan zou je ook gaten in je maag krijgen, en zodra je ook maar een mini-gaatje in je long hebt heb je een "klap long" omdat de tegendruk ontsnapt,

Waarheid of mythe ?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Thee

Uhm,...thee roken? Ieeew? Roken an sich alleen al is bah, alles wat geen schone lucht is is slecht voor je longen. Zodra er iets verbrand wordt en jij de rook inademd is het al slecht voor je longen. Dat geld dan wel meer voor tabak dan voor wierook bijvoorbeeld, maar thee roken lijkt me toch niet heel gezond.

Zoveel mythisch vind ik er niet aan...
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Thee

Krijg je een klaplong door een gaatje in je long?

Ik dacht dat een klaplong kwam door het loskomen van je lang en je borstwand. Dat had iets te maken met het onvoldoende goed werken van het pleuravocht denk ik.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 12.262

Re: Thee

Ik denk dat ze met zo'n 'gaatje' bedoelen dat er een gebiedje onstaat waar geen (werkende) longblaasjes etc meer zitten. Een 'echt' gaatje van binnen naar buiten zou desastreus zijn.
Victory through technology

Berichten: 12

Re: Thee

hm, punt.

maar met mythe bedoelde ik meer verzinsel.

en je hebt mensen die roken hun hele leven als een schoorsteen, maar zou thee roken dan werkelijk anders zijn dan tabak,wiet, what ever ?

Reageer